Verkoper wil huis niet uit

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Verkoper wil huis niet uit

#16 , 18 apr 2013 21:52

Maar WOONT die zoon er nu.
Hij is de eigenaar tot het verlijden van de akte. Van dat moment -overhandigen van de sleutels - tekenen akte bent u normaliter de eigenaar.
Hij is dan geen eigenaar meer en heeft daar dus GEEN belangen(als eigenaar) meer. We veronderstellen dat hij ergens anders woont heeft zijn belangen daar en heeft daar zijn domicilie.
Van het ogenblik dat u eigenaar bent van het huis is dat met de daar staande inboedel bij mijn weten.
De vorige eigenaar had alles maar moeten buiten halen.
U kan nu mogelijk nog vorderen dat hij het afvoeren naar het stort betaald (na ingebrekestelling).
Gezien geen huurcontract spreek dus NOOIT over een huurder dat schept een contractuele overeenkomst.
Hij is hoogstens een bezetter ten bede.

Als we veronderstellen DAT hij er gedomicilieerd is ( dus de administratieve registratie bij de gemeente).
Maar hij verblijft er niet en heeft er geen belangen ( bed, pyjama, tandenborstel).
Dan laat u hem door kwartieragent schrappen ( nu ja voorstel schrappen).
Weet u zijn werkelijke verblijfplaats aan kwartierinspecteur en gemeente mededelen ==> ambtelijke inschrijving.
Dan dagvaarden voor vrederechter wegens bezetting ten bede van de woning zonder recht of titel.
Huis is ook niet (meer) verzekerd gezien titularis de vader overleden is.
Ook alle contracten staan/stonden op zijn naam.
U kan dan de nodige stappen zetten om deze (na het verlaten van de woning door de andere) op uw naam te zetten.

U bent trouwens niet verplicht van eigendommen van iemand anders in bewaring te nemen of te houden...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Muscleduck
Topic Starter

#17 , 19 apr 2013 08:14

Ja hij woont er nu! Hij slaapt dus in het huis, maar is er niet gedomicilieerd.
De akte is verleden 3 weken geleden. Hij heeft een domiciliëring ergens anders en heeft een boot geërfd van zijn vader waarop hij kan slapen.
De inboedel is al weg, alleen enkele persoonlijke stukken van hem normaal gezien.
Er is geen huurcontract inderdaad, hij is idd geen huurder (eerder bezetter of zo).

Nogmaals, hij is er dus niet gedomicilieerd. Schappen hoeft dus niet. Zijn domiciliëring staat op de koopakte dus die weet ik.
Ik heb hem een sms gestuurd en gebeld gisteren dat ik zaterdag langs ga voor de meterstanden en om de afstandsbediening van de garagepoort te ontvangen. Hij heeft geen sleutel, enkel de afstandsbediening van de garage. Ik ga binnen gaan, de elektriciteit en gas afleggen, de meterstanden opschrijven, en dan een papier op de garagepoort hangen dat hij zijn plan kan trekken. Zijn spullen leg ik in de garage en als hij ze wilt kan hij bellen. Alleen moet ik de achterdeur op slot krijgen, dat kan wel een probleem zijn. Volgens mij heeft die geen sleutel meer.
Ik hoop in feite dat hij er niet is, dan kan ik mijn zin doen zonder gezever. Als hij daarna nog binnen raakt is het door in te breken, want dan moet hij via mijn buurman zijn oprit (bedrijf met poort voor) over een omheining van 2m hoog klimmen die rond mijn tuin staat.

Vandebos

#18 , 19 apr 2013 08:18

Ander slot voor achterdeur meenemen.

Reclame

Muscleduck
Topic Starter

#19 , 20 apr 2013 17:54

Vandaag geweest. Natuurlijk was hij niet thuis. De container met alle ouwe meubels staat er nog en is vol. Helaas ligt er binnen ook nog veel rommel. Verwarming stond goed aan, achterdeur open... Ik heb de meterstanden niet opgeschreven want dat heeft dus geen zin. Volgende week ga ik weer. Ik heb ook een brief achtergelaten dat ik hem ga laten buiten zetten.
Ook een enveloppe gevonden van een nieuwe simkaart. Ik heb dus direct ook een nieuw telefoonnummer. Ik heb het wel nog niet geprobeerd. Ik heb direct ook nog een mail gestuurd naar beide notarissen.

EDIT: Mijn nota heeft blijkbaar geholpen, want morgen zou ik de 2e sleutel en de afstandsbediening van de garage krijgen. Ik ben benieuwd.

Muscleduck
Topic Starter

#20 , 21 apr 2013 22:58

Vandaag weer geweest. Hij had beloofd dat het meeste ging weg zijn en er is idd verbetering. Wel niet zo veel als ik had gehoopt. En ik heb idd sleutel en afstandsbediening.

Terug naar “Kopen”