grond kopen

vandenberge
Topic Starter

grond kopen

#1 , 07 apr 2013 19:43

Omdat het eigenlijk hier een klein btje op aansluit, post ik dit hier maar..
Achter onze woning staat een kleine loods (op landbouwgrond). Nu dit was eigenlijk vroeger nooit geen probleem, maar sinds vorig jaar had de eigenaar geldproblemen en heeft hij hier een campingcar bijgeplaatst om permanent in te wonen. Als ik hem goed begreep werd dit tijdelijk goed gekeurd door de gemeente, tot een andere oplossing zich voordeed. Intussentijd zijn we een jaar verder en is de eigenaar bezig met de inrichting van de loods als woning, namelijk badkamer, keuken, slaapkamers,... Ik vermoed dat dit eigenlijk allemaal niet legaal is.
Vroeger woonden we eigenlijk heel rustig, enkel overdag af en toe, maar nu hebben worden we hier de gehele dag door gestoord. Kunnen wij dit ergens anoniem melden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 09 apr 2013 08:19

“Art.4.2.1.Niemand mag zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning :1° de hiernavolgende bouwwerken verrichten, met uitzondering van onderhoudswerken :a) het optrekken of plaatsen van een constructie,b) het functioneel samenbrengen van materialen waardoor een constructie ontstaat,c) het afbreken, herbouwen, verbouwen en uitbreiden van een constructie;...”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).

‘...en heeft hij hier een campingcar bijgeplaatst om permanent in te wonen...Intussentijd zijn we een jaar verder en is de eigenaar bezig met de inrichting van de loods als woning, namelijk badkamer, keuken, slaapkamers,...’.

U kan hiervan aangifte doen bij de gemeentelijke stedenbouwkundige ambtenaar en bij diens stilzitten aan de provinciale stedenbouwkundige ambtenaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”