Ik meen hier reeds iets gelezen te hebben hieromtrent maar vind het niet direct met de zoekfunctie dus mijn excuses als ik een reeds behandeld onderwerp aansnijd.
Wij dienen gedomicilieerd te zijn tot december dit jaar in de huidige woning ifv klein beschrijf. 3 jaar gedomicilieerd m.a.w.
Nu zien we ons droomhuis voor een mooi bedrag te koop staan, staat nog maar 1 dag te koop en staat duidelijk niet lang meer te koop! We vrezen nog enkele jaren te mogen wachten op een gelijkaardige kans en zouden dit dus graag kopen.
Eer de akte word verleden gok ik op een extra vier maanden, dit is echter nog niet lang genoeg in ons geval en de akte een jaar uitstellen lijkt mij onmogelijk. Als de verkoper niet langer wil wachten verkoopt hij het even snel aan een ander..
Is het mogelijk zonder boete te riskeren het huis te kopen en te verbouwen terwijl we in de andere woonst blijven?(het is mogelijk er in deze staat in te wonen maar vloeren etc zagen we graag vernieuwd)
Ik las ergens dat je moet kunnen bewijzen dat je je woning te koop stelt en er dan 1 jaar de tijd voor krijgt om terug werkelijk een enige woning te hebben, klopt dit?
Bij de nieuwe woonst dient dan eerst de volledige registratierechten betaald te worden die je dan deels kan recupereren na verkoop van de vorige, correct?
alvast bedankt
Niels