Laattijdige ondertekening akte -> verkoper vraagt interesten

teake
Topic Starter

Laattijdige ondertekening akte -> verkoper vraagt interesten

#1 , 01 apr 2013 15:22

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, heb wel het wel al een aantal keren geconsulteerd.
We zitten momenteel in een moeilijke situatie.
Vorig jaar september tekenden wij een compromis voor de aankoop van een ruwbouwwoning, deze valt niet onder de wet Breyne en is nagelezen door onze notaris. De ondertekening van de akte stond gepland eind februari maar is op het laatste nippertje afgeblazen omdat er geen pv van oplevering was. Ik had hier geen weet van dat dit moest getekend worden dus neem contact op met mijn notaris. Toen hij hoorde dat de ruwbouw nog niet volledig af was, wou hij de ondertekening zeker niet meer laten doorgaan. In de compromis staat namelijk dat de oplevering van de ruwbouw zal gebeuren voor het verlijden van de akte. Dus volgens onze notaris is de verkoper in gebreke gebleven. Ondertussen is alles af en staat de ondertekening van de akte gepland voor komende week. De pv van oplevering is getekend maar de verkoper eist nu nalatigheidsinteresten en indien wij dit niet betalen bij de ondertekening, dreigt hij ermee om de akte niet te ondertekenen én ervoor te zorgen dat we niet kunnen verder werken in het huis. Verhuis staat gepland op 1 mei.
We zijn zo een beetje ten einde raad want onze leningsvoorwaarden zijn ook niet meer zo lang geldig. We zijn niet echt geneigd om de nalatigheidsinteresten te betalen aangezien de verkoper toch in gebreke is gebleven? Ik heb mijn notaris hier omtrent nog niet kunnen contacteren met het lange weekend.

Hopelijk kunnen jullie mij een goed advies geven?

Bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”