Geachte,
Wij hebben een nieuwbouwappartement gekocht in 2009. De voorlopige oplevering was vorig jaar op 1/04/2012. Tijdens de voorlopige oplevering hebben we een proces-verbaal opgesteld waar de zichtbare gebreken in beschreven stonden.
Na een tijdje wonen in het appartement zijn er nog redelijk veel verborgen gebreken bovengekomen. De definitieve oplevering begint zich aan te melden aangezien we bijna een jaar verder zijn.
De aannemer heeft een aantal gebreken die op de pv staan al opgelost, maar het merendeel van de verborgen gebreken is nog steeds lopende en de aannemer doet niet veel moeite om hier iets voor te doen.
Ook zitten we met een structurele fout aan het gebouw waardoor wij bij hevige neerslag een vochtige waterplek krijgen in de slaapkamer.
We hebben ook al regelmatig vakantie genomen zodat de aannemer iemand zou sturen om de problemen op te lossen, maar telkens kwam er niemand opdagen (ook na telefonisch contact met de werfleider).
Het is echt frustrerend dat niet alles opgelost geraakt na een jaar tijd.
De definitieve oplevering tekenen voor akkoord, kan ik dus niet goedkeuren omdat er nog redelijk wat moet gebeuren ivm verborgen gebreken.
Ben ik in mijn recht om niet akkoord te gaan met de definitieve oplevering omwille van de verborgen gebreken?
Ik heb wel een aangetekend schrijven gestuurd naar de aannemer om de definitieve oplevering te laten doorgaan op 03/04/2013. Dit om de definitieve oplevering niet stilzwijgend te laten doorgaan.
Moet ik nog iemand anders op de hoogte brengen via een aangetekend schrijven?
Wat als ik weiger om akkoord te gaan met de definitieve oplevering? Kan ik dan de aannemer aansprakelijk stellen?
Welke druk kan ik nog zetten naar de aannemer om ons appartement toch in orde te krijgen?
Met vriendelijke groeten,
BDW