Spoedig advies gevraagd bij aankoop huis met bouwovertreding

Maurisje
Topic Starter

Spoedig advies gevraagd bij aankoop huis met bouwovertreding

#1 , 25 mar 2013 13:01

Beste,

Ik heb een zeer mooie woning op het oog, in de kempen, op dewelke ik overweeg om een bod te doen. Bij mijn eerste contact met de makelaar vertelde deze me echter meteen dat de aanbouw van het huis (= keuken op het glijkvloers + slaapkamer op het 1e verdiep) in bouwovertreding is.
Voor de zekerheid heb ik intussen contact opgenomen met de dienst Ruimtelijke Ordening van deze gemeente en daar vertelt men mij het volgende: er werd door de huidige eigenaar reeds melding gemaakt van de overtreding. Deze aanbouw is echter van dergelijke aard dat ze niet kan geregulariseerd worden. Er werd tot op heden geen PV opgemaakt.

Mijn vraag is: begrijp ik het juist dat ik (wanneer ik het huis alsnog zou kopen) in het slechtste geval de aanbouw zou moeten afbreken en bovendien ook nog eens beboet kan worden?
Hoe groot is de kans dat dit dossier verjaart? En indien het verjaart, zijn dan mijn zorgen van de baan?
Hoe groot zijn de risico's? Kan iemand me degelijk advies geven aub?

Dank bij voorbaat.

Mvg,
Maurisje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2013 16:00

In welk jaar werd de bouwovertreding begaan?

Reclame

Terug naar “Kopen”