Compromis getekend en balkon valt naar beneden..

simievr
Topic Starter

Compromis getekend en balkon valt naar beneden..

#1 , 20 mar 2013 17:42

Beste forumleden

Al een tijdje kijk ik regelmatig op dit forum omdat ik bezig met het kopen van een appartementje en het voor een leek allemaal niet eenvoudig is...

Ik zit nu met een situatie waar jullie misschien wel wat meer van weten en alle raad is welkom.

Vandaag, na een aantal weken van over en weer geloop – jullie kennen het wss wel - tekende ik de compromis van het appartement. Vlak na het ondertekenen van deze compromis kreeg ik telefoon van de syndicus van het gebouw met de mededeling dat het balkon naar beneden aan het komen is en dat het beter is om nog even te wachten met tekenen. Te laat dus. Zij had blijkbaar reeds de notaris hiervan op de hoogte gesteld en deze, toch wel redelijk goed betaalde man, heeft me hierover niet ingelicht.... Volgens de syndicus is deze herstelling wel nog zeker voor de verkoper.

De verkoper in dit geval zijn 4 erfgenamen die in onverdeeldheid zijn en dus is er enkel contact met de advocaten. Ook nog volgens zouden drie van de 4 wel akkoord zijn met de herstelling maar 1 niet...

Ondertussen heb ik ook contact gehad met mijn notaris en deze dacht wel dat dit dan voor de verkoper was maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen....Voer voor een juridische discussie dus.
Zelf zou ik het nooit ondertekend hebben wetende dat er serieuze kosten aan het balkon zijn. Het balkon zag er wel oud uit maar zeker niet echt bouwvallig..Waar ik me wat zorgen om maak is dat zij inderdaad de herstelling zullen doen maar dan snel snel een lapmiddel zetten en dan erna zit ik met de grote kosten....

Wat zouden jullie doen?

Alvast heel veel dank voor het antwoord.

Vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
limelight

#2 , 20 mar 2013 19:09

Normaal is het op kosten van de verkoper. De akte is nog niet getekend, u bent dus officieel geen eigenaar... en u koopt het goed in de staat dat het was op het moment van de compromis.
Maar... stel dat die schade op dat moment eigenlijk al zichtbaar was, dan zou dat eventueel wel discutabel zijn. De schade moet van na de compromis zijn, alsook de oorzaak van de schade. Als het duidelijk was dat dat balkon op instorten stond, is er mogelijks een probleem.

simievr
Topic Starter

#3 , 20 mar 2013 19:27

bedankt limelight!
De schade (heb foto's) was niet echt zichtbaar. Wel enkele vochtplekken maar zeker niets structureel te zien. het is trouwens ook niet eenvoudig om de onderkant van een balkon te inspecteren op de tweede verdieping..

Reclame

Xastheron

#4 , 21 mar 2013 08:05

Bent u er ook zeker van dat het balkon onder de private delen valt? Durft soms onder de gemeenschappelijke te vallen. Misschien eens de basisakte nakijken.

Terug naar “Kopen”