Uitleg Zwarte Lijst

Cnne
Topic Starter

Uitleg Zwarte Lijst

#1 , 11 mar 2013 13:55

Hallo iedereen,

graag zou ik hier even mijn situatie neertypen. Ikzelf ben 23jaar en mijn partner 25jaar. 4jaar terug is mijn voogd overleden en ben ik financieel het verkeerde pad opgegaan.. (Ik was toen nog niet samen met mijn partner). Ik wilde zelfstandige worden in een nagelstudio en bleek dat ik het financieel niet aankon, ik wilde alleen gaan wonen, kon ik ook financieel niet aan en zo gaan we verder en verder.. Nu sinds 3jaar heb ik een vaste partner die mij op de goede weg heeft geholpen.. Toen we juist samen waren wilde ik nog eens proberen alleen te gaan wonen en heb ik een zetel op afbetaling gekocht.. Helaas heb ik niet altijd optijd betaald, door mijn financieele toestand van toen.. Ik weet dat het geen excuus is..

Nu ben ik vorige week vrijdag naar mijn bank gegaan ivm een hypoticaire lening, omdat we een fijn appartementje gevonden hadden 149000€ en het lag mooi in ons budget, zoals de bank al eens had uitgelegd aan ons.. Het valt ook onder een klein beschrijf.. Nu wilde hij de aanvraag doorsturen en bleek dat ik op de zwarte lijst sta ivm die zetel.. Ze is wel volledig afbetaald. Nu op het moment dat we het nog niet wisten konden we zelf 9000€ neerleggen, maar de bank zei wel dat het financieel beter kon zijn als we 15000€ neerlegde.. Nu hadden ze bij de bank gezegd dat het gemakkelijker was ons erdoor te trekken als we nog een 6000€ extra konden neerleggen. Dit is me ondertussen gelukt en ben langst mijn kant toen gaan rondvragen.

Nu is mijn vraag, zijn er nog mensen die op de zwarte lijst stonden en die toch een hypoticaire lening konden aangaan?

Alvast bedankt.

Groetjes.

[namen en dubbele post verwijderd conform regels forum:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cnne
Topic Starter

#2 , 11 mar 2013 17:58

Is er echt niemand die me kan helpen, of eventueel uitleg geven?

Alvast bedankt,
Cnne.

basejumper

#3 , 12 mar 2013 19:23

Beste,

Wonderen zijn de wereld niet uit en mogelijk zal dat links of rechts wel eens lukken.
In praktijk en in de regel zal dat niet lukken. OP de zwarte lijst staan betekent dat je je contractuele verplichtingen niet nagekomen bent. Indien dat zeer recent was en u heeft intussen geen financiële buffer opgebouwd is het risico groot dat u terug in de problemen komt. Dat risico gaan weinig banken nemen, temeer omdat ze bij een voorkomende wanbetaling op weinig begrip kunnen rekenen van rechtbanken. Krediet verlenen aan geregistreerde wanbetalers is doorgans mensen verder in de problemen brengen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 mar 2013 08:00

Hoe lang is die zetel reeds volledig afbetaald? zoals hier staat kan u na afbetaling van de wanbetaling (volledige som, dus ook intresten!) na 1 jaar vragen om van de lijst gehaald te worden.

http://www.nbb.be/pub/04_00_00_00_00/04 ... 0.htm?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Kopen”