Ik ben voorlopig bewinvoerder.
Er is een koper voor het huis van mijn vader waarvan hij volledige eigenaar is. Ik moet de compromis (als voorlopige bewindvoerder) tekenen (onder opschortende voorwaarde akkoord vrederechter) Ik zit me nu toch af te vragen welke verantwoordelijkheid ik draag ivm compromis?
De notaris van de kopers heeft in de aankoopakte vermeld: de verkopers verklaren dat er bij hun weten geen verborgen gebreken zijn. Stel dat er toch iets mis zou zijn kan ik dan als voorlopig bewindvoerder aansprakelijk gesteld worden bij het overlijden van vader en de andere erfgenamen niet.
Hopelijk krijg ik een spoedig antwoord. dank u
Rebecca
1) Woont u in dit huis/heeft u er "recent" gewoond?
U kan bvb niet weten dat vaderlief een grote scheur in de muur volgepropt heeft met karton en er dan overheen geplamuurd heeft.
2) Heeft u weet van enige gebreken (of zaken die als gebreken mogelijk zouden kunnen aanschouwd worden)?
Hieronder vallen onder andere waterlekken (dak, leidingwerk), structurele problemen (ooit een architect/bouwkundige die verteld heeft dat het dak op instorten staat bvb).
Het komt er eigenlijk dus een beetje op neer dat je open kaart speelt ivm de zaken die u weet. Maar u kan bvb niet weten dat als het hevig waait vanuit het noorden en het heel hard regent dat het water langs het WC-raampje kan binnensijpelen als u er zelf niet gewoond heeft (of al enkele jaren er niet meer woont).