#4 , 19 feb 2013 19:44
De notaris spreekt van een bedrag tussen de 3000 en 4000 euro.
Een andere vraag: het betreft een openbare verkoop van de woning van mijn grootmoeder. Zij staat onder voorlopig bewind. Naast grootmoeder zijn er nog 3 andere partijen: een oom (= broer van mijn overleden moeder), mijn broer en ikzelf. Als wij de verkoop willen inhouden moet dan iedereen akkoord gaan om in te houden of is het voldoende als één iemand niet akkoord gaat met de geboden prijs? Ik vraag jullie opinie omdat ik de notaris niet helemaal vertrouw.
In oktober hebben wij aangegen aan de notaris dat wij openbaar zullen verkopen, de verkoop zal deze week plaatsvinden. Hij heeft dus 5 maanden nodig om een openbare verkoop te organiseren. Alle documenten zoals epc en keuring electriciteit waren reeds in zijn bezit in oktober. Dus daar heeft hij geen werk aan gehad.
Er is enkele weken geleden een bod geweest op het huis voor een prijs die veel hoger ligt dan wat we openbaar kunnen krijgen. Op het kantoor van de notaris hebben ze echter tegen die persoon gezegd dat hij dit niet kan kopen. Hij moet maar naar de openbare verkoop komen. De notaris heeft mij ook niet ingelicht over het bod, ik heb het toevallig vernomen. Ze vonden het niet oportuun mij in te lichten. Kan ik daar iets tegen doen? Is het niet de plicht van een notaris om de verkopers in te lichten? Het bod zou door alle partijen aanvaard zijn.
Toch nog even vermelden dat de vrederechter ons indertijd toelating heeft gegeven om uit de hand te verkopen. Maar omdat het niet vlotte zijn we van miserie overgegaan naar een openbare verkoop.