Compromis bijna verlopen, lening lijkt niet in orde te komen

meme
Topic Starter

Compromis bijna verlopen, lening lijkt niet in orde te komen

#1 , 26 jan 2013 13:21

Binnen enkele dagen vervalt de compromis van een huis dat ik wou kopen in in Bornem.
Mijn lening lijkt maar niet in orde te komen, de bank vroeg meer eigen middelen en via een andere bank vragen ze nu nog een schatting van de te kopen woning en zouden ze eventueel willen hypotheek nemen op andere woningen die ik bezit waar momenteel ook al een hypotheek op loopt. (ik veronderstel een herziening van deze lening, maar zal een herziening naar boven worden vermoedelijk.)
Ik zie het allemaal totaal niet meer zitten door de lange aansleep van het dossier en denk dat de lening weer niet in orde zal komen.
Hoe kan ik dit het best aanpakken om de verkoop op te schorten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jan 2013 13:22

Staan er opschortende voorwaarden in de compromis?

meme
Topic Starter

#3 , 28 jan 2013 15:18

Nee, behalve dat ik binnen de maand na afsluiten van compromis een melding moet maken bij weigering lening. Ik had toen in de verste verte nog geen antwoord gekregen van mijn bank dus kon ik hier geen gebruik van maken.
Verder staat er niets in.

Reclame

Xastheron

#4 , 04 feb 2013 10:28

U kan bij uw notaris melden wat de problemen zijn. Indien u denkt dat de financiering geen probleem wordt, kan u voorstellen om de registratiegelden al te betalen zodat u daar al geen boete voor krijgt. Verder ook met de verkoper aftoetsen wat hij/zij vindt (desnoods via de resp. notarissen).

Terug naar “Kopen”