Gebouw gemengd gebruik als woonst gebruiken

DJSirMatthew
Topic Starter

Gebouw gemengd gebruik als woonst gebruiken

#1 , 19 dec 2012 09:14

Wij hebben interesse om een huis te kopen en hebben ons oog laten vallen op een leuk pand. Dit heeft echter een vrij hoog K.I. waardoor ik vermoed dat het om een gebouw van gemengd gebruik gaat. Als wij na de koop dit gebouw registreren als privé-woonst, zal het K.I. dan zakken? Kan dit uberhaupt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2012 11:06

waardoor ik vermoed dat het om een gebouw van gemengd gebruik gaat. ?
Informeer u degelijk bij het kadaster, of de gemeente. Een vermoeden is hier niet voldoende.

DJSirMatthew
Topic Starter

#3 , 19 dec 2012 11:17

Ok, maar wat in de situatie dat het wel degelijk om een gebouw gemengd gebruik gaat?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2012 11:21

Zal je waarschijnlijk een bouwaanvraag moeten indien voor een bestemmingswijziging.

DJSirMatthew
Topic Starter

#5 , 19 dec 2012 11:30

Welke kosten gaan hiermee gepaard? Stel een huis met grond oppervlakte van 250m²; bewoonbare oppervlakte van 200m² (waarvan ongeveer 65m² grondoppervlak ingenomen door het huis) en een vraagprijs van 250.000€ en KI van 1500€. In hoeverre kan ik onderhandelen om de prijs naar beneden te krijgen door de kosten van de bestemmingswijziging in rekening te brengen en hoe kan ik deze kosten berekenen?

Lightning

#6 , 19 dec 2012 11:40

Ik vrees dat U een eventuele bestemmingswijziging niet gaat kunnen uitspelen tegen een verkoper om de aankoopprijs te drukken. Wie garandeert de verkoper dat U een bestemmingswijziging gaat aanvragen EN vooral krijgen. Die kosten achteraf zijn dus voor uw eigen portemonnee.

Uiteraard mag U steeds andere valabele argumenten gebruiken om de prijs naar beneden te krijgen.

DJSirMatthew
Topic Starter

#7 , 19 dec 2012 11:46

Ok, begrijp ik. Hoeveel kosten mag ik dan gaan inrekenen in mijn eigen budget hiervoor?

basejumper

#8 , 19 dec 2012 20:39

Beste

Er is nog geen zekerheid omtrent gemengd gebruik dus vraag dit na.
Aanpassing KI is niet vanzelfsprekend.
Een KI wordt meestal aangepast na verbouwingen.
Wat kosten betreft is er geen voorspelling te maken. De beste raming zal van uw notaris komen die het dossier kent.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”