Hey allen,
Kort even mijn situatie schetsen:
Ik ben momenteel aan het scheiden en het gezamelijk huis moet verkocht worden.
Nu gaat dit via openbare verkoop waar ik nog een kooprecht op heb.
Ik heb enkele vragen omtrent de verkoop.
1. Er is me gezegd dat hoe dan het volledige verkoop bedrag gestort moet worden op de rekening.
Dus als ik dit huis wil kopen moet het volledige bedrag gestort worden en pas na het uiteendoen van dit bedrag het kan terugkrijgen.
Is hier een andere mogelijkheid, want ik wil hier eigenlijk blijven wonen maar kan niet dit volledige bedrag ophoesten.
Haar deel kan dus wel voor mij.
2. Ook wat me nog zorgen baart.
Na de eerrste zitting van de openbare verkoop heeft de notaris (die zij geregeld heeft, dus is men vertrouwen klein) me gezegd dat ik een maximum verhuis termijn van 1 maand heb. Is dit niet belachelijk weinig? Kan ik dit verlengen? Want wat als het huis me te duur is en dus wel degelijk moet verkopen.
Ik heb ook 2 kindjes die ik onderdak moet geven.
en na verkoop weet ik pas of ik moet verhuizen of niet dus kan niet onmiddelijk ergens al in.
Is het dan niet bizar dat ik volgens hem na 1 maand al moet verhuizen?
3. Nu is het zo dat we in de eerste koopdag enkel 1 bod van 100.000 euro gekregen hebben.
De notaris heeft ons vertelt dat de bieder ook bereid is meer te geven. Nu wil de ex-vrouw de prijs omhoog drijven door zelf te bieden... is dit wettelijk? want zo kan ze blijven opdrijven.
Ik stel deze vraag omdat ik het huis wil kopen, en mijn vrouw weet dit en wil me dus in men zakken zitten.
Graag jullie feedback.