schulderkentenis bij ongelijke inbreng

Nix
Topic Starter

schulderkentenis bij ongelijke inbreng

#1 , 02 okt 2007 01:52

Ik heb reeds enkele bijdragen gelezen over de schuldbekentenis bij ongelijke inbreng, maar wat ik mij afvraag is hoe je dit juist formuleert.

Onze notaris heeft ons na lang aandringen eindelijk een modelcontract bezorgt, maar ik ben niet gelukkig met de formulering. Ik heb zo'n vermoeden dat ze er zich snel wilden van afmaken en bovendien moest ik ze er zelf op wijzen dat de schuld van mijn vriendin maar 12 500 euro bedraagt indien ik 25 000 euro inbreng :roll:

De vraag is dus simpel: hoe formuleer je die ene stomme zin/paragraaf dat persoon A een bepaalde schuld heeft bij persoon B nalv. aankoop van een woning? Mijn poging:

A

verklaart verschuldigt te zijn aan

B:

de bijdrage van A in het nominale bedrag ten belope van 25 000 euro dat B heeft aangewend voor de financiering van de aankoop van de woning gelegen te Blabla. De bijdrage van A en B in bedrag worden vastgesteld op een verhouding 50/50.

B behoudt zich het recht voor om deze vermeldde som van 12 500 euro terug te eisen en A verbindt er zichzelf toe .... enz.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”