Ik heb hier recent al twee keer nuttige hulp gekregen, dus hopelijk weet iemand hier ook wat meer raad mee.
Na recente aankoop van appartement, is er een loodgieter langsgeweest om te kijken naar de uit te voeren werken. Hij stelde meteen vast dat de hoofdleiding van het water een stalen buis is, niet gegalvaniseerd. Volksgezondheid zou hier wellicht wel een probleem mee hebben. Die buis roest langs de binnenkant natuurlijk, wat ik al heb gemerkt in een vertakking in mijn appartement die mijn loodgieter heeft losgekoppeld.
Heb ik een poot om op te staan om die kosten te verhalen op de verkoper? Of wordt ik geacht zelf te hebben moeten zien dat het om een gewone stalen buis ging? Er zijn nog buizen aangelegd geweest toen hij reeds eigenaar was, waar de loodgieter zelfs gewoon koperen buizen heeft aangesloten op de stalen buis. Koper op staal-aansluiting kan je gewoon zo zien achter de valse muur die ik heb uitgebroken. Het feit dat er nog aan gewerkt is geweest weet ik omdat de verkoper mij dit eens heeft verteld.
Ik sta zelf natuurlijk maar voor een deel van de gemeenschappelijke kosten in, maar ik denk dat de twee andere nieuwe eigenaars (volledig gebouw is verkocht aan mezelf en nog twee andere mensen) evengoed niet zullen staan te springen om die extra kost erbij te nemen.