elektriciteit afgekeurd bij nieuwe woonst

Xastheron

Re: elektriciteit afgekeurd bij nieuwe woonst

#16 , 26 nov 2012 12:45

Het betreft bestaand huis dat ik overgekocht heb van vorige eigenaar.

Er is helemaal geen gevaar op elektrocutie, enkel de aarding dient gefikst te worden maar dat kan ik zelf. Ik ben burg ir. maar ben natuurlijk geen erkend elektricien...
Je hoeft ook helemaal geen erkend elektricien te zijn. Er zijn veel ing.'s en ir.'s laat staan een groot aantal klussers, DHZ'ers en mensen die ooit eens een boekje elektriciteit hebben vastgehad, die hun eigen elektriciteitsinstallatie in orde brengen.

Wat wel moet, is dat je het nadien laat controleren door een officiëel erkend onafhankelijk controleorgaan (geloof dat er 5 verschillende zijn in België). Kostprijs afhankelijk van of je een volledige keuring laat doen, of enkel laat controleren wat er de vorige keer niet in orde was (dan moet je wel terug hetzelfde bureau inschakelen).
Nee ! Hoeft niet !
Ah, leuk om weten, mijn excuses voor de verkeerde info.

Er is helemaal geen gevaar op elektrocutie, enkel de aarding dient gefikst te worden maar dat kan ik zelf. Ik ben burg ir. maar ben natuurlijk geen erkend elektricien...
En laat nu net de aarding zijn die een elektrocutie kan voorkomen (of waarom denk je dat er een aarding moet zijn ?)
Waarschijnlijk is het niet het ontbreken van een aarding, maar dat ze nog niet 100% conform de regels van de kunst uitgevoerd is. (draadsectie, sprijdingsweerstand, god weet wat nog allemaal)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 26 nov 2012 15:00

"waarom denk je dat er een aarding moet zijn ?"

Om uw sanitaire installatie te verbinden met de aarde, waar tevens je bliksemafleiding in aankomt? Kwestie van de gemakkelijkste weg te bieden aan... :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos

#18 , 26 nov 2012 15:21

Je hoeft ook helemaal geen erkend elektricien te zijn. Er zijn veel ing.'s en ir.'s laat staan een groot aantal klussers, DHZ'ers en mensen die ooit eens een boekje elektriciteit hebben vastgehad, die hun eigen elektriciteitsinstallatie in orde brengen.

Wat wel moet, is dat je het nadien laat controleren door een officiëel erkend onafhankelijk controleorgaan (geloof dat er 5 verschillende zijn in België). Kostprijs afhankelijk van of je een volledige keuring laat doen, of enkel laat controleren wat er de vorige keer niet in orde was (dan moet je wel terug hetzelfde bureau inschakelen).
Nee ! Hoeft niet !
Neen dat hoeft inderdaad niet, maar het is wel ten zeerste aangeraden om dit door hetzelfde bureau te laten verrichten. Indien TS door een ander bureau de keuring laat uitvoeren is de kans groot dat er "nieuwe" mankementen worden gevonden die het andere bureau "gemist" heeft. Hetzelfde bureau kan zich dat niet veroorloven aangezien ze dan geen degelijk werk hebben geleverd bij de initiële keuring en zichzelf wijd open stellen voor een schadeclaim...

Reclame

patjebrussel

#19 , 26 nov 2012 15:46

"waarom denk je dat er een aarding moet zijn ?"

Om uw sanitaire installatie te verbinden met de aarde, waar tevens je bliksemafleiding in aankomt? Kwestie van de gemakkelijkste weg te bieden aan... :-)
:mrgreen:
'k Vond het wel straf dat niemand daarop reageerde, juridisch forum of niet. Zulke blunders moeten meteen worden tegengesproken, omdat die te zien zijn op het net.
Dus aarding : ERG BELANGRIJK !!! DAt installaties worden afgekeurd omdat er geen plannetje bij is of de zekeringskast niet gelabeld is, dat is inderdaad overdreven. Een waarschuwing of zoiets zou mogen, maar niet afkeuren.

Vandebos

#20 , 27 nov 2012 10:48

[Thread met dezelfde ruwe borstel gekuist als diegene waarmee er met complimentjes werd gestrooid. Ofwel houden posters zich aan de regels van de elementaire beleefdheid en beperken ze natrappen tot zichzelf met de hielen in het eigen achterwerk te schoppen ofwel wordt er de volgende keer met een ban rondgestrooid: Vandebos]

Onderwerp afgesloten. TS heeft antwoord.

Terug naar “Kopen”