Wie kan mij advies geven omtrent mijn lastige situatie?
3 jaar geleden zijn mijn man en ik gescheiden. Onze gemeenschappelijke woning bleef in onverdeeldheid aangezien mijn ex-partner mij wilde uitkopen na oprichting van zijn vennootschap. Vorig jaar kwamen we dan eindelijk tot een akkoord betreffende het bedrag van uitkoop. Enkele dagen later kreeg ik het nieuws dat de uitkoop op hold moest worden gezet aangezien er een beslag werd gelegd op de woning. Mijn ex werd veroordeeld voor een beroepsfout waardoor de verzekering geen dekking garandeerde na gerechtelijke uitspraak. Voor het bedrag waarvoor de rechtbank uitspraak deed, legde de verzekering dus beslag op de woning; ook op mijn deel. Een jaar later was er nog steeds geen vooruitgang in de zaak; nochtans hebben verschillende partijen al het nodige gedaan om het beslag ongedaan te maken zodat de bank het nodige geld ter beschikking kon stellen en mijn ex-partner mij zou kunnen uitkopen.
Enkele dagen geleden viel het verdict!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn ex-partner kan ondertussen de lening niet meer aflossen en gaat nu over tot openbare verkoop voor mij financieel minder interessant dan mijn deel te verkopen).
Volgens hem had ik sneller akkoord moeten gaan met het uitkoopbedrag en aangezien de verzekering hier een stokje tussen stak, zal ik nu ook een 'kater' overhouden aan de hele zaak. 'Het tij kan keren' zei hij mij.
Maw, na meer dan 3 jaar geduld en respect dat hij zijn nieuwe vennootschap zou kunnen laten groeien zodat de vennootschap het huis zou kunnen kopen, eindig ik nu met een kater?????????????????????
7 jaar heb ik meegewerkt in zijn zaak om zonder 1 euro te vertrekken. Wetende dat ik persoonlijk geld heb gestoken in de aankoop van het huis...................
Heeft iemand ervaring met zulke situatie?