voorwaarden offerte SOD firma

dimitris
Topic Starter

voorwaarden offerte SOD firma

#1 , 22 sep 2007 11:51

Wij gaan bouwen met een SOD firma.
De bouwgrond gaan we ook via hen kopen (deze is van een particuliere eigenaar die hem via de firma verkoopt).

Ons plan is om de SOD firma enkel maar water en winddicht te laten bouwen en de rest zelf te gaan doen.

Nu hebben we een offerte gekregen van de bouwfirma, nu staat er voor het windicht bouwen 1 totaal bedrag op de offerte.
De afwerking is wel mooi uitgesplitst in prijs per onderdeel (vb sanitair, electriciteit,....)

Nu heb ik aan hen gevraagd of het mogelijk is om dat 1 immense bedrag op te splitsen in alle onderdelen (1 prijs voor grondwerken, 1 prijs voor stenen, 1 prijs voor dakwerken, enz.....)

Kreeg ik het antwoord dat ze dit niet kunnen doen!
Dit lijkt me allemaal vrij vaag, op deze manier heb je totaal geen idee hoe deze prijs opgebouwd is en kan je ook onmogelijk vergelijken!!!

Mag dit zo maar?
Zijn er bepaalde voorwaarden waaraan zo een offerte moet voldoen of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 22 sep 2007 14:02

Wij zijn ook bezig met een SOD firma en zitten met hetzelfde probleem.
Enkel grondprijs is gekend, artitect, epb en dan de ruwbouw bedrag. En wat ge er voor krijgt is zeer onduidelijk. Verder beschrijving sanitair, isolatie, vloeren, ... telkens 1 bedrag. Maar hoeveel stopcontacten zitten daar in? hoeveel isolatie en welke en waar? ... geen details.

Zelf de plannen en lastenboek doen ze moeilijk. Plannen gekregen maar GEEN lastenboek.

Bekijk de wet Breyne eens. Maar pas op als ge enkel ruwbouw koop is deze niet van toepassing.

Dus alvorens iets te tekenen, lees u contract eens grondig door wat wel en wat net inbegrepen is. En vraag een lastenboek.

dimitris
Topic Starter

#3 , 22 sep 2007 14:31

Een lastenboek hebben we gekregen.
Dit lastenboek ziet er (naar mijn mening) nog ok uit.

Het is gewoon het feit dat we geen verdere uitsplitsing kunnen krijgen van het totale bedrag voor de ruwbouw.

Op deze manier maken ze het zo ondoorzichtig dat ze bij wijze van spreken simpelweg 50% extra kunnen toevoegen om in hun zakken te steken....

Reclame

Rene

#4 , 23 sep 2007 23:07

Met de plannen, lastenboek kan u zelf veel uitrekenen.
Eenheidsprijzen zijnterug te vinden in vb tijdschrift Beter bouwen en verbouwen (okt 2007).

dimitris
Topic Starter

#5 , 24 sep 2007 18:49

ok, wat als nu blijkt dat zij bijvoorbeeld 30% boven mijn uitgerekende prijs uitkomen?

Is hier uberhaupt iets aan te doen?

Terug naar “Kopen”