SCHATTER IN GEBREKE

moonlady
Topic Starter

SCHATTER IN GEBREKE

#1 , 15 nov 2012 10:37

Hoi

de schatter is op 12/4/2012 naar de woning geweest om deze te fotograferen en heel gedetailleerd te beschrijven om een schattingsverslag op te maken om er alzo een prijs op te kleven omdat één van beide partijen willen gebruik maken van preferenciële toewijzing en omdat deze schatter het huurbedrag dient te bepalen van de partij die in de woning was blijven wonen.
De schatter heeft pas op 6 NOVEMBER 2012 een voorverslag bezorgd aan partijen i.v.m. zijn verkoopprijs en verhuurprijs van de woning. ondertussen zijn de registratiekosten opgeslagen van 1% naar 2,5%. had die schatter geen 7 maanden geslapen dan had de verkoop nog kunnen rond zijn voordat de registratiekosten omhoog gingen.

wat kan ik hiertegen doen? het is toch niet normaal dat je 7 maanden moet wachten op een VOORVERSLAG schatting!!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2012 12:43

dan had de verkoop nog kunnen rond zijn voordat de registratiekosten omhoog gingen.

wat kan ik hiertegen doen? het is toch niet normaal dat je 7 maanden moet wachten op een VOORVERSLAG schatting!!!!!
Het is misschien niet normaal, maar 7 maanden lijkt mij een gangbare praktijk. Nog langer is ook mogelijk.
Heb ooit eens aan de vrederechter moeten vragen de deskundige tot spoed aan te manen na meer dan 12 maanden geduld in een zaak van huurprijsbepaling in een handelspand. Gezien na vonnis de huurprijs inderdaad merkelijk omhoog ging, huurder dus bijkomende en achterstallige huur + intresten diende te betalen, die hij uiteindelijk niet kon betalen, met uithuiszetting als gevolg.

Reclame

Terug naar “Kopen”