kopen in natuurzone

elequipo
Topic Starter

kopen in natuurzone

#1 , 18 sep 2007 00:04

heb op dit moment een woning in een natuurzone op het oog en zou hier graag iets over willen vragen. vind het tot nu toe zeer moeilijk gerichte informatie te vinden.
maak me zorgen om de waarde vd grond en huis zelf.

alvast bedankt voor de reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 18 sep 2007 00:30

heb op dit moment een woning in een natuurzone op het oog en zou hier graag iets over willen vragen. vind het tot nu toe zeer moeilijk gerichte informatie te vinden.
maak me zorgen om de waarde vd grond en huis zelf.

alvast bedankt voor de reactie
Het best kan je naar de gemeente stappen en naar de dienst urbanisatie gaan en daar al je vragen eens stellen .Zij kunnen aan de hand van het pand/grond kijken wat je mag verwachten.Misschien best ook al je vragen op papier zetten zodat je ze allemaal netjes kan aflopen.
Groetjes :wink:

wolf2

#3 , 18 sep 2007 19:29

op de site van de Vlaamse Gemeenschap staat exact beschreven wat een eigenaar van zo een zonevreemde woning mag doen zonder vergunning en waarvoor hij/zij in theorie een vergunning zou kunnen bekomen.

Van het allergrootste belang, als U zo iets koopt, is dat alles vergund is zoals het er nu staat; niet alleen de muren, dak, verhardingen maar nog veel meer de functie (wat U een woning noemt, was misschien geen woning in 1962 en/of bij het inwerkingtreden van het betrokken gewestplan. Wanneer is het gebouwd - sinds wanneer is het bewoond - sinds wanneer zijn er mensen definitief ingeschreven in het bevolkingsregister - ...)

Woningen in natuurgebied liggen dikwijls op exclusieve plekjes; anderzijds mag U vragen/problemen verwachten voor uw lening (waarde van uw onderpand is voor de bank misschien kleiner dan wat U wil geven).

Als ex-zonevreemdeling kan ik U niet genoeg waarschuwen.
De antwoorden op de bovenvermelde vragen moet U zwart op wit zien te bekomen.

Reclame

Terug naar “Kopen”