afbetaling huis

moederjeanne
Topic Starter

afbetaling huis

#1 , 01 nov 2012 22:17

Beste ,

Ik heb een vraagje over onze lening op ons huis

In oktober 2002 hebben wij een lening afgesloten bij onze bank voor de aankoop van ons huis .
De lening werd vastgesteld op 20 jaar en een vast bedrag maandelijks af te korten .
Wij leenden op het systeem 10-5-5
ons huis was een nieuwbouw ,wij kregen van de bouwfirma om de zoveel stappen een faktuur die wij moesten betalen , wij brachten die dan binnen in de bank en ze betaalden de faktuur .
het huis werd gezet op 7 maanden tijd .
Vanaf de eerste dag van de bouw betaalden wij onze lening af , nu 10 jaar later dus oktober 2012 bel ik naar de bank omdat onze lening zou herzien worden na 10 jaar .

De bank deelde me mee dat ik nog geen 10 jaar aan het betalen ben ,dat dit maar 10 jaar is in april 2013
omdat ons huis maar klaar was in april 2003 .

ik vroeg aan de bank waarom ik dan al betaalde van oktober 2003 , ze vertelden me dat dit altijd zo is
zolang je huis niet volledig klaar is moet je je lening reeds afbetalen omdat er dan al gedeeltelijke fakturen zijn voorgeschoten van de bank .

klopt dit verhaal ? ik kan me moeilijk voorstellen dat als je een lening hebt van 20 jaar die je vanaf de eerste dag van de bouw begint af te betalen en je huis maar klaar is na een bepaalde periode de lening op zich maar start bij oplevering huis .

Alvast bedankt
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 nov 2012 22:36

Ik vermoed dat u vooraleer het huis af was enkel intresten betaalde maar nog geen kapitaalsaflossing.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

moederjeanne
Topic Starter

#3 , 02 nov 2012 09:21

Ik vermoed dat u vooraleer het huis af was enkel intresten betaalde maar nog geen kapitaalsaflossing.

klopt maar waarom was dit bedrag dan al het zelfde als de afbetaling ?

waarom al die maanden al 1000euro intresten betalen als de bank nog niet het volledig geleende bedrag aan de bouwfirma had betaald

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2012 12:13

Beschikt U over een aflossingstabel waar effectief datums in staan? Dus niet gewoon aflossing na 1 maand, na 2 maanden, ... maar dus aflossing op 01/01/2013, op 01/02/2013, ...? Zoja, staan daar dan de herzieningsdata niet bij?

Terug naar “Kopen”