aankoopbewijzen electrische toestellen bij verkoop

hermes#9
Topic Starter

aankoopbewijzen electrische toestellen bij verkoop

#1 , 27 okt 2012 19:48

Goeieavond,

Mijn mama kocht onlangs een appartement met een gerenoveerde keuken met nieuwe toestellen. Die keuken was echter haar smaak niet en die is volledig in mijn huis geïnstalleerd (door een vakman).

Het immokantoor waarvan mijn mama het appartement kocht en die ook de renovatie heeft gedaan weigert echter de aankoopbewijzen van de toestellen aan ons te geven. Nu is er een probleem met één van de toestellen, maar de hersteldienst van het merk wil natuurlijk niet onder garantie herstellen zonder aankoopbewijs.

Mijn vraag is nu of het immokantoor zomaar kan weigeren om ons die bewijzen te bezorgen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 28 okt 2012 23:01

Ik ben geen jurist, maar ik vrees dat het antwoord op je vraag is: ja. Mij lijkt het simpel: als zij daar geen facturen meer van bezitten, kunnen ze die ook niet doorgeven. Er zijn daaromtrent volgens mijn beperkte kennis ook geen wettelijke bepalingen. Wettelijk bepaald is dat wat onroerend is (bijvoorbeeld ingebouwde toestellen) niet mag worden verwijderd en dus mee verkocht moet worden, maar dat er dan ook papieren/facturen bijgeleverd moeten worden, daar is volgens mij geen regelgeving rond.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 okt 2012 23:05

Immokantoor was dus eigenaar?
Misschien aan de verkopende eigenaar vragen.
Onze vriendin heeft keurig alle documenten gekregen van de vorige eigenaar bij de aankoop.

Reclame

Terug naar “Kopen”