nooit een elektriciteitsplan gehad bij aankoop van de woning

Sofiem87
Topic Starter

nooit een elektriciteitsplan gehad bij aankoop van de woning

#1 , 17 okt 2012 13:21

Hallo,

toen ik in 2009 een woning aankocht, heb ik nooit een elektriciteitsplan van het huis ontvangen. Heb dit nagevraagd bij de notaris maar dat was niet beschikbaar... Nu had ik toch graag enkele veranderingen gedaan binnenshuis en dat hebben we dan toch wel nodig.

- Wat kan ik doen?
- Is de eigenaar van de woning hiervoor aansprakelijk?
- Kan ik zelf een plan laten opstellen en wat kost dat? (regio Zuid-Limburg)
- ...

bedankt.

Groetjes Sofie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2012 13:38

Sinds midden 2008 is een elektriciteitskeuring verplicht bij de verkoop van een woning. Het is niet verplicht dat deze keuring positief is. Indien dit niet zo is heeft de koper anderhalf jaar de tijd om dit aan te passen en te laten herkeuren. Een onderdeel van de keuring is het ééndraadschema en situatieplan.

Heeft U dit keuringsverslag gekregen bij de aan koop?

Voor het opstellen van het plan kan U beroep doen op een electricien of zelf maken indien U hier verstand van heeft. Prijzen zal U aan hem moeten vragen.

Franciscus

#3 , 17 okt 2012 14:59

Volgens deze site moet er bij het attest ook een plan worden opgesteld
http://www.epc-platform.be/verkoop-verh ... e-keuring/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Xastheron

#4 , 18 okt 2012 09:46

Indien het bedradingsschema niet voor handen was bij keuring, dan heeft de man die de keuring deed er zelf 1 geschetst. Dit zit dan in bijlage bij het rapport. (Indien het wel voorhanden was, zit dit ook in bijlage...)

mava105

#5 , 18 okt 2012 11:56

Indien er geen plan was bij de keuring heb je ook een negatieve keuring ontvangen., zelfs al is de installatie korrekt uitgevoerd.

Terug naar “Kopen”