Verlijden akte datum overschreden

Walter1
Topic Starter

Verlijden akte datum overschreden

#1 , 31 aug 2012 10:29

Meer dan 2 maanden geleden deden wij een aanvraag voor een hypothecair krediet tot aankoop van een woning. Een week later tekenden wij de compromis. Na 2 maanden aan het lijntje te zijn gehouden door de bank, kregen we gisteren de vraag tot bijkomende informatie. Ondertussen is de wettelijke termijn om de akte te verlijden overschreden. Kan ik bij annulatie van de koop door de verkoper, mij verhalen op de bank voor het financiële verlies dat wij hier door lijden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 31 aug 2012 10:55

Wettelijke termijn = 4 maand na ondertekening compromis, dus er rest u nog ongeveer een maand?

Ook: als u de koper bent, en de verkoper annuleert de koop, dan kan u bij de verkoper terecht voor een schadevergoeding mits deze als clausule opgenomen is (eenzijdige verbreking).

Walter1
Topic Starter

#3 , 03 okt 2012 11:43

Ondertussen zijn we op enkele dagen van de 4 maand....en we wachten nog steeds op de bank...Als de akte volgende week niet getekend is worden er bijkomende intresten aangerekend...of we kunnen niet anders en moeten de verkoop annuleren. Dwz dat WIJ gaan opdraaien voor alle kosten en de bank, die het langzaam aan blijft doen. 4 maanden van afwachten...dreigende annulatie van de verkoop...een hoop geld kwijt en overblijven met niets. Je droomhuis kopen noemen ze dat dan...

Reclame

Xastheron

#4 , 03 okt 2012 12:09

Hoeveel contact hebt u zelf gehad met de bank? Mijn aanvraag is bvb vorige vrijdag verzonden (lokale medewerker had ID-kaart gegevens en kopie getekende compromis) en heb gisteren avond al de telefonische bevestiging gekregen. Dit kwam doordat ik een paar keer mooi benadrukt heb dat ik 3 weken tijd had om 3 adviezen in te winnen bij 3 verschillende financiële instellingen en dat ik, hoewel hun aanbod mooier is dan het gemiddelde, er niet echt een probleem van zou maken om na een week bij andere instellingen binnen te wandelen etc etc.

Wat ook helpt is wanneer de lokale medewerker iemand is die er zelf ook niet voor schuwt de hoofdzetel dagelijks te bellen of te mailen om de vooruitgang te checken...

Terug naar “Kopen”