Aankoop woning: staat van het dak niet onderzocht

Xastheron
Topic Starter

Aankoop woning: staat van het dak niet onderzocht

#1 , 27 sep 2012 07:48

Beste forumleden,

Vanavond gaan we (mijn vriendin en ik) een compromis gaan tekenen.

Door omstandigheden hebben we onze afspraak met de immomakelaar gisteren moeten laten schieten (hij kon niet omv "familiale omstandigheden"), toen we een laatste keer wilden rondwandelen na de hevige regenbuien van de voorbije dagen. Tweede "probleempje" is dat het 1e verdiep volledig voorzien is van valse plafonds. Er is een luikje voorzien in de overloop zonder trap, dat toegeschroefd is.

Ons idee was dus gisteren hier eens, gewapend met schroevendraaier, zaklamp en trapladdertje, te kijken naar de staat van het dakgebinte. Dit is dus niet doorgegaan.

Nu is mijn vraag of we op het compromis zelf een nota mogen toevoegen (mits aanvaarding verkoper natuurlijk) dat we tekenen onder voorbehoud van (niet destructieve, gaan geen valse plafonds uitbreken) visuele inspectie van het dakgebinte. Dit om onszelf in te dekken gezien de vaak voorkomende "de koper verlkaart... in de staat dat het zich nu bevindt... alle zichtbare en onzichtbare gebreken..." clausule in de compromis verwerkt is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2012 09:42

Waarom niet alsnog eerst gaan kijken voor U de compromis ondertekent?

Xastheron
Topic Starter

#3 , 27 sep 2012 10:16

Heb zelf geen sleutel, kan natuurlijk wel eens vragen of ik de sleutel kan gaan ophalen...

Reclame

dieke

#4 , 27 sep 2012 18:40

Uiteraard eerst kijken en dan pas tekenen! Zo'n voorwaarde als die welke u beoogt, is zeer moeilijk correct te formuleren. Het zou sowieso ook al een opschortende voorwaarde moeten zijn,... Enfin: zeg toch gewoon dat je dat eerst nog wil zien.

Xastheron
Topic Starter

#5 , 28 sep 2012 08:00

De vriendelijke immo-makelaar heeft wat tijd vrijgemaakt, en blijkbaar runt de huidige eigenaar een fitness zaak praktisch om de hoek, dus zijn we gezamelijk schroefjes gaan losmaken. Behalve een paar oude dakpannen en wat tegels niets gevonden (en de oude dakpannen mogen we houden :p).

Terug naar “Kopen”