Beste,
Kan u mij helpen met onderstaande vraag? U zou er mij een groot plezier mee doen. Alvast dank bij voorbaat!!
Huurwoninggeschil. Huurders betalen al maanden huur niet. Eigenaar dient verzoekschrift in. Vonnis 1 van vrederechter geeft ze nog één kans: betalen huur + 200 euro afbetaling huurgebreken/maand, de zaak zal worden geëvalueerd op terechtzitting op 26 juli. Op die terechtzitting stelt vrederechter vast dat er nog altijd niks van huurgelden betaald is. De huurders hebben ondertussen een collectieve schuldbemiddeling aangevraagd. Vonnis 2 luidt daarom: veroordeling betaling huurgeld juli vermeerderd met interesten, ontbinding huurcontract, uithuisplaatsing één maand na vonnis, veroordeling wederverhurings-en bezettingsvergoeding. Eigenaar weet niet dat hij dit vonnis moet laten betekenen om tot uitvoering ervan over te kunnen gaan. Eén maand na vonnis komt hij dat te weten. Hij klopt hiervoor aan bij gerechtsdeurwaarder. Ondertussen betaalde de dienst voor schuldbemiddeling van huurders 500 euro huur juli en 500 euro huur augustus uit. De secretaresse van deurwaarder zegt dat vonnis 2 hierdoor niet meer betekend mag worden. De uithuisplaatsing zou enkel nog kunnen betekend worden indien vonnis 1 ook alsnog wordt betekend (was nog niet gebeurd). Klopt dit? Kan een vonnis niet meer betekend worden wanneer één eis hieruit is voldaan? Is die eis rond betaling huurgeld juli wel voldaan, aangezien interesten niet werden mee gestort? Wat is er nu (minimum) nog noodzakelijk om uithuisplaatsing te kunnen laten uitvoeren? Is er geen andere weg dan vonnis 1 ook nog te laten betekenen (klinkt in mijn leekoren zinloos, maar ja, wat zegt de wet?)?
Mvg,
Els