minnelijke beeindiging huurovereenkomst

katrien1982
Topic Starter

minnelijke beeindiging huurovereenkomst

#1 , 25 sep 2012 16:41

Geachte,
Mijn vriend, onze dochter en ikzelf betrekken een kleine studio waar we zouden willen verhuizen.
Door de vele problemen met onze bovengeburen (zoon van de huisbaas) is het voor ons niet meer leefbaar om hier nog langer te wonen.
Wij zijn naar de huurdersbond geweest om informatie te nemen van hoe we hier best vertrekken.Daar hebben wij een brief meegekregen die de
huisbaas en wijzelf moeten ondertekenen, een minnelijke schikking van de huurovereenkomst.De huisbaas wil deze niet ondertekenen maar, vraagt nu
wel al dat wij onze huurwaarborg zouden afstaan terwijl we hier nog wonen.Deze huurwaarborg heb ik verkregen bij het o.c.m.w. van Oostende.Er is geen schade aan het appartement, dewelke ook al is vastgesteld door de huisbaas.Het appartement staat ook niet geregistreerd bij de belastingen.Dit moesten wij natrekken op aanvraag van de huurdersbond.Deze maand hebben wij geen huur meer betaald daar wij enkel zo kunnen sparen voor een nieuwe huurwaarborg ergens anders.Dit was ok voor de huisbaas omdat we de huurwaarborg daarvoor zullen afstaan.mijn vraag was nu, als de huisbaas de minnelijke schikking niet ondertekent en met dat we niets van afspraken op papier staan hebben kan hij ons hier dan voortijdig op straat zetten of niet?
Met vriendelijke groet,
Quintens-Vroomen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 sep 2012 16:45

Wanneer heeft u het contract afgesloten? voor welke periode?

Wat staat in de minnelijke schikking van de huurdersbond? Welk is de reden die de verhuurder aanhaalt voor het inhouden van de waarborg?

Reclame

Terug naar “Kopen”