Goede avond allen,
Even geleden hebben ik en mijn man ons huis verkocht.
Het was een oud huis (1950) en voor ons en onze kinderen was er niet genoeg plaats dus besloten we te verkopen.
Ook wal er nog wel wat werk ik zoals de vloeren moesten worden vervangen worden, net als de ramen e.d.
Ook was de elektriciteit afgekeurd.
In het huis stond wel een vrij recente(7jaar) keuken met oven.
het huis word gekocht.
de persoon in kwestie komt 2 maal kijken en daarna zien we hem pas weer 4 maanden later bij de notaris
allemaal zonder enig probleem.
Nu, in die 4 maanden die er tussen zaten was onze oven stuk gegaan. wij hebben daar een goed, maar wel tweede hands, toestel voor in de plaats gestoken en daar nooit bij stil gestaan dat dat een probleem zou zijn. ( de mensen die ons huis kochten ging daar een totaal renovatie in doen zeiden ze)
een paar dagen nadat we bij de notaris zijn geweest belt de koper ons op en zegt ons dat we moeten langskomen want dat er iets mis is.
Die oven was niet de oven die hier in stond dus EIST hij een nieuwe oven van ons. liefst nog van het merk atag en zo niet, nog een duurdere.
Kan dat zo maar? kan hij dat van ons vragen en zijn wij verplicht om dit te doen?
nog een paar dagen later hetzelfde telefoontje. wij weer naar daar.
Nu worden we beschuldigt dat we gebreken hebben achter gehouden. want de elektriciteit moest allemaal worden vernieuwd.
ja dat weten wij, hebben wij daar dan niet dat keuringsverslag voor laten opmaken welke hij ook heeft mee getekend?
Echter de tuin is nog een stuk grond dat wij niet gebruikte, daar ligt nog wat rommel, moeten wij dat ook nog weg halen of is dat nu van hem?
In onze acte en de overeenkomst staat dat de koper na het opleveren van het goed geen aanspraak meer kan maken op zichtbaren en op onzichtbare gebreken. Over de uitrusting van de keuken e.d. word nergens gesproken.
Wil dit dan niet zeggen dat hij ons niets ten laste kan leggen? of heb ik dit niet goed begrepen?
Moet ik mij nu zorgen maken en een advocaat gaan bellen?
Had ik dan echt een nieuwe oven moeten steken?
kunnen deze gebreken echt op ons worden verhaald?
graag een beetje advies hierover
indien mogelijk.
Met vriendelijke groeten
Sarah