Ik heb een lang verhaal, ik hoop het hier zo kort mogelijk neer te schrijven:
ik woon in een huis in herentals, dat verhuurt word met kamers aan 8 bewoners.
Iedereen heeft dus een kamer dat die huurt van bv 3 op 3, 7 op 7 ..
Natuurlijk wettelijk gezien mag je een kamer van 3 op 3 al niet verhuren.
Ik heb 2 jaar geleden eerst boven gewoond op een grote kamer, en ik had daar 2 poezen en een hondje.
In het huurcontract staat niets van huisdieren, dus geen probleem zou ik denken..
Wat hebben ze nu gedaan, ofwel vlieg jij ofwel vliegt de hond.. ik heb besloten daar niets mee te doen en gewoon te wachten tot mijn 3 maanden verstreken waren. Ik kon geen ander appartement vinden dus heb ik uiteindelijk mijn hond weggedaan maar mijn kamer was intussen al verhuur aan iemand anders en dus moest ik verhuizen als "straf" naar een andere kamer. Nu een jaar verder zit ik daar nog steeds, maar ik heb horen vertellen dat mijn contract niet beeindigd werd, en ik heb ook geen nieuw contract gekregen en ook geen waarborg terug gehad. Ik heb hier nog recht op hé of niet?
Of kan ik in principe dit voorleggen aan de huurdersbond en terug mijn vorige kamer opeisen?
Dan punt 2.:
volgende week word de tv afgesloten, omdat zij op een rijgnetwerk zitten en dus illegaal de kabel vertakken naar 9 kamers maar ons allemaal toch de volle pot laat betalen en ons doet denken dat wij elks een aparte kabel tv hebben. omdat zij niet ingaat op de eisen van telenet zelf (9 kabelaansluiten op de kamers installeren) word volgende week onze tv afgesloten... MAAR natuurlijk hangt hier ook weer een geurtje aan WANT: wij zouden elk 101 euro moeten betalen voor op onze kamers een kabel te hebben.. dit is toch HUN kost? wij hoeven dat toch niet te betalen??
Punt3.:
We hebben een rekening van pidpa gekregen dat we 600 euro aan water teveel betaald hadden dat jaar, dat geld krijgen wij allemaal terug, das ongeveer 85 euro per persoon. wat zegt de huisbaas? "dat is een subsidie van het ocmw, dat is niet voor jullie".
komaan seg, zeveraars ...
punt 4:
Ik zou eruit vliegen volgens hun omdat ik 1 maand (deze maand) mijn huur niet kan betalen. dat kan zomaar niet hé. we hebben een contract van een halfjaar, maar dit is nu 9 jaar. én het strafste moet nog komen, ik zou 1 week hebben om eruit te gaan. ja dag jan! dat doe ik niet! dat is ook niét wettelijk. ook hebben we geen apart adres, dus geen aparte brievenbus en geen aparte huisnummers. op het gemeentehuis weten ze dit, maar ze doen er niets aan? ik wil aan de alarmbel trekken, maar wat moet ik doen? en wat mag ik NIET doen?
Wat kunnen wij nog meer doen? echt een advocaat erbij halen?
Ik heb me voor de veiligheid ingeschreven bij een sociaal verhuurkantoor..