Hoi alemaal,
Graag had ik jullie advies over volgende situatie: in de straat van mijn grootmoeder is onlangs een alleenstaande manoverleden, wiens huis verkocht wordt. Er zijn geen kinderen, alleen 4 neven die in Amerika wonen en 2 nichten. De neven in Amerika hebben via de notaris volmacht gegeven aan de twee nichten (E. en L.) E. Is de dochter van de zus van de vrouw van de overledene, L. Was getrouwd met de zoon van de broer van de overledene. L zelf is dus geen familie maar staat wel in het testament.
Wij hebben met E. alles besproken, een optie genomen en een compromis getekend, echter nu blijkt dus dat L. ook moet tekenen. Zij weigert vooralsnog, omdat haar dochter M. ook geïnteresseerd is.
De notaris zegt tegen E. dat wij voorrang hebben omdat wij een overeenkomst hebben met één van de erfgenamen en dat M. Meer zal willen bieden wil ze het kopen, en tegen L. dat haar dochter voorrang heeft omdat zij erfgenaam is.
Hoe zit het nu? Wie van de twee heeft voorrang?
M. Wil er even over nadenken of ze het huis aan ons laat, maar als zij besluit het pand te kopen, kunnen wij dan stappen ondernemen? Of is die compromis ondertekend door E. helemaal niets waard en gaan we een spelletje beginnen van hoger bieden.....?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Lies