Ik zou graag een café kopen dat naast mijn pand gelegen is, hier zitten we dus echter met een pand met handelscontract.
Dit contract werd gestart in 2004 dus de eerste periode zou verlopen op 2013 (na 9j.) Ik zou het pand nu willen kopen maar er zit nog een drankcentrale tussen als huurder van het pand en een brouwer die een contract heeft met die drankcentrale voor X aantal jaar aan bier te verkopen in dit café. De huurder (drankcentrale) zou nog min. 9j. verder willen, voor mij is dit enigsinds geen probleem aangezien ik een mooie huurprijs hiervoor krijg alleen zou ik het dan zeker na die 9j. willen opzeggen maar de kans zit er dik in dat hij dan nog eens 9j. langer wil doorgaan.
Kan ik kostenloos het handelscontract opzeggen na 9 jaar zonder voorwaarden? Met voorwaarden bedoel ik dat ik niet zelf dit pand moet gebruiken om er handel in uit te voeren enz.
Aangezien het in 2013 de eerste periode (9j) verloopt zou ik dan al kunnen het contract verbreken moest ik dat nu toch plots van plan zijn..?
graag antwoorden op deze vragen want het is me allemaal een beetje onduidelijk als ik de wet van het handelscontract overloop, want volgens de wet kunt ge als verhuurder (eigenaar) het contract na 9j. stopzetten en niet vernieuwen maar volgens de verkoper van de café zit de kans erin dat ik er in de eerste 18jaar de huurder er niet kan uitzetten omdat die ook vast zit aan de brouwer.