Ik had hier toch nog een bedenking over. OV gaat ook per aanslagjaar.Het is de onroerende voorheffing die je moet betalen (OV), en die wordt bepaald op basis van het kadastraal inkomen (KI)
De Ov voor de rest van het jaar zal de notaris wel verrekenen bij de ondertekening van de akte. Voor die van volgend jaar zal je moeten wachten totdat onze overheid de welwillendheid heeft gevonden ze u op te sturen.
Moest ik notaris zijn, dan zou je voor dat jaar 1/3 van 500 euro moeten betalenJe moet sowieso betalen vanaf het moment dat de woning van jou is. Fictief: stel dat er per jaar 500 euro dient te worden betaald en u wordt eigenaar op 1 september, dan zal de notaris dus beslissen dat u nog 1/4de van 500 euro dient te betalen aan verkopers. Voor het lopende jaar gaat de notaris dus uit van wat de huidige eigenaar moeten betalen, denk ik. Meestal wordt dat gewoon verrekend bij akte, zoals mava al schreef. Het is een beetje lastiger als verkoper bij het moment van de akte hun aanslag van dat jaar nog niet hebben ontvangen, maar ook dat verloopt meestal vlekkeloos.
Als je dus echt nu al een idee wil hebben over hoe hoog dat bedrag zal zijn, kan je altijd een keer aan de verkopers vragen hoeveel ze vorig jaar hebben betaald en dan uitrekenen hoeveel jij bij akte nog zal moeten betalen voor 2012.
Niet aantrekken, gelukkig ben ik er nog om dat recht te zettenOMG, geen sorry nodig hoor bosprocureur. Erg bedankt voor de rechtzetting. Wat ben ik toch een ongelooflijke knoert in wiskunde, weer maar eens bewezen. Ik noteer dus voor mezelf dat ik me in het vervolg onthou van voorbeeldjes waarvoor je moet rekenen totdat ik het huiswerk rekenen van mijn kindjes volledig kan maken zonder fouten