Eigen notaris voor krediet bij openbare verkoop

koen13
Topic Starter

Eigen notaris voor krediet bij openbare verkoop

#1 , 28 mar 2012 21:10

Aangezien ik een woning heb gekocht (openbaar) blijkt dus dat ik alles via deze notaris moet regelen.

Echter kan men blijkbaar wel een andere notaris aanstellen voor de kredietakte (hyothecaire inschrijving)

Weet er iemand of dit extra zal gaan kosten? Maw is het voordeliger om dit ook maar bij de verkopende notaris te laten gebeuren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 mar 2012 22:52

Vraag gewoon aan uw notaris dat hij - samen met de notaris van de verkoper- één en ander regelt. U moet niet meteen dezelfde notaris nemen als de verkoper. Het kost u niets extra , want de notarissen verdelen de kosten onderling volgens een geldend barema.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#3 , 28 mar 2012 23:01

Je spreekt hier over twee verschillende aktes/onderwerpen.
Je hebt de aankoop die via de verkopende notaris gebeurt. je hebt daarnaast de kredietakte die gebeurt via de notaris die jij kiest. Beide aktes kunnen perfect via een andere notaris en dat kost niet meer.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

koen13
Topic Starter

#4 , 29 mar 2012 08:15

De notaris voor de aankoop zou ik niet kunnen kiezen omdat het om een openbare verkoop gaat. Klopt dit?

wanton

#5 , 30 mar 2012 13:52

Dan nog kan u een eigen notaris inschakelen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur

#6 , 30 mar 2012 14:04

Dan nog kan u een eigen notaris inschakelen!
als je een eigen notaris hebt voor het krediet, zal die sowieso de andere verrichtingen ook controleren. De erelonen van de OV zullen wel bij de eerste notaris blijven, dacht ik.

Terug naar “Kopen”