#4 , 28 mar 2012 23:01
Bij het overlijden van een erflater-schenker moeten alle schenkingen die de overledene ooit gedaan heeft vermeld worden , om indien nodig een verrekening te kunnen doen. Een onroerend goed wordt dan gewaardeerd , in de staat van bij de schenking , aan de waarde bij het overlijden. Indien de woning van uw zuster minder waard is heeft zij idd recht op een vergoeding , na aftrek van de schenking aan haar van geld. In eerste instantie gebeurt dat door een meerontvangst door haar uit de andere goederen uit de nalatenschap. Indien dat niet kan of onvoldoende is , dient de andere begunstigde dat uit eigen middelen te vergoeden. Zo iets is blijkbaar afgesproken. Indien u zich houdt aan die afspraak , vb. gedurende enkele jaren een jaarlijkse som , kan zij u niets verwijten. Notariële akten kan zij niet zo maar laten vernietigen. Indien uw moeder zou bepaald hebben dat er geen vergoeding moet betaald worden bij een waardeverschil , is dat zo , binnen een bepaalde grens. Ik zou me niet te veel zorgen maken. U moet u afvragen wat haar bezielt!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon