Ik heb enkele maanden geleden een huis gekocht. Ik was nog niet goed op de hoogte van waarop ik moet letten wanneer ik een huis koop, dit zult u wel merken in mijn verder conclaaf.
Ik zal beginnen bij het begin, het huis werd voorgesteld als 130m² in de advertenties en dit werd ook zo gecommuniceerd door de eigenaars en de makelaar.
Het huis is eigenlijk maar 110m² en zo stond dit dan uiteindelijk ook in de verkoopsacte. Ik heb dit verschil van oppervlakte eigenlijk maar een paar weken geleden ontdekt.
Het huis werd verkocht als perfect onderhouden moderne woning. Niets is eigenlijk minder waar, het werd vuil achtergelaten, enkele keukentoestellen deden het niet meer goed, de verwarmingsketel heb ik na enkele maanden moeten vervangen aangezien die lekte en daardoor de druk constant wegviel.
Het dak was zogezegd geisoleerd, dit klopt eigenlijk wel een beetje, maar de isolatie was heel slecht gedaan waardoor we die hebben moeten weghalen en nu opnieuw moeten doen.
Het dak was in goede staat, klopt ook niet want als het regent heb ik al lekken ondervonden.
Tot slot is er een probleem met de septische put waardoor er soms stank in de kelder en de keuken terechtkomt.
Mijn vraag is nu of ik kans maak een deel van mijn geld te recupereren via een advocaat of dergelijke. De vorige eigenaar zal hiervoor uit eigen wil zeker niets willen betalen.
Ik heb een heel wrang gevoel als ik aan de prijs denk wat ik voor ons huis heb betaald aangezien ik de volledige vraagprijs heb gegeven, en dit terwijl het zelfs niet in de staat is waarvoor het werd verkocht...