huis gekocht maar niet volgens beschrijving

crazyheinz
Topic Starter

huis gekocht maar niet volgens beschrijving

#1 , 27 feb 2012 13:27

Ik heb enkele maanden geleden een huis gekocht. Ik was nog niet goed op de hoogte van waarop ik moet letten wanneer ik een huis koop, dit zult u wel merken in mijn verder conclaaf.
Ik zal beginnen bij het begin, het huis werd voorgesteld als 130m² in de advertenties en dit werd ook zo gecommuniceerd door de eigenaars en de makelaar.
Het huis is eigenlijk maar 110m² en zo stond dit dan uiteindelijk ook in de verkoopsacte. Ik heb dit verschil van oppervlakte eigenlijk maar een paar weken geleden ontdekt.

Het huis werd verkocht als perfect onderhouden moderne woning. Niets is eigenlijk minder waar, het werd vuil achtergelaten, enkele keukentoestellen deden het niet meer goed, de verwarmingsketel heb ik na enkele maanden moeten vervangen aangezien die lekte en daardoor de druk constant wegviel.
Het dak was zogezegd geisoleerd, dit klopt eigenlijk wel een beetje, maar de isolatie was heel slecht gedaan waardoor we die hebben moeten weghalen en nu opnieuw moeten doen.
Het dak was in goede staat, klopt ook niet want als het regent heb ik al lekken ondervonden.
Tot slot is er een probleem met de septische put waardoor er soms stank in de kelder en de keuken terechtkomt.

Mijn vraag is nu of ik kans maak een deel van mijn geld te recupereren via een advocaat of dergelijke. De vorige eigenaar zal hiervoor uit eigen wil zeker niets willen betalen.
Ik heb een heel wrang gevoel als ik aan de prijs denk wat ik voor ons huis heb betaald aangezien ik de volledige vraagprijs heb gegeven, en dit terwijl het zelfs niet in de staat is waarvoor het werd verkocht...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2012 16:03

Ik denk dat je van een koude kermis zal thuiskomen als je dit voor de rechtbank wil brengen.
al deze problemen kon je blijkbaar goed zien, zeker voor iemand met de nodige kennis hierover. Op het eerset gezicht zijn het geen verborgen gebreken of heeft de verkoper geen pogingen ondernomen om zaken effektief en bewust te willen wegsteken.
daarom steeds mijn advies: neem voor de aankoop van een huis of appartement steeds iemand mee die er iets van kent (architekt of minstens iemand die de nodige bouwervaring heeft)

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 feb 2012 20:09

Hoe oud is dat huis? Men kan immers niet verwachten dat een ouder huis nog even goed is dan een recenter.
Bovendien lijken de tekortkomingen geen verborgen gebreken te zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

zipakira

#4 , 18 mar 2012 18:59

Heb mijn oog laten vallen op een woning via immoweb. Prijs is redelijk, tot ik een bod wou doen en te horen kreeg dat de zonnepanelen apart werden verkocht zonder tussenkomst van notaris en met inbegrip van nog te verwezenlijken winsten? waarom is mij onduidelijk !
Zijn zonnepanelen geen"onroerend goed door bestemming"
Mag er een wijziging aan een immo advertentie gedaan worden zonder dit ooit aan te passen op de website? beschrijving klopt dus niet met werkelijkheid !!
Enig jurisprudentie hieromtrent?Bedankt alvast

mava105

#5 , 18 mar 2012 20:03

Zoek even op dit forum naat het onderwerp: zonnepanelen onroerend of roerend.
Er is hier reeds zeer recent nog een uitvoerige bespreking van geweest.
En best begin je hiervoor een nieuw onderwerp ipv dat van een ander in te pikken.

zipakira

#6 , 18 mar 2012 23:45

-Heb dit onderwerp wel degelijk gevonden....
-uitvoerige bespreking.. zonder antwoord of al dan niet roerend/onroerend is
-"PIK" niemands onderwerp in !
-Sluit perfect aan bij onderwerp
-typeert wel hulp en kennis

mava105

#7 , 19 mar 2012 12:08

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=36482" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dirkzwagervastgoed.nl/2012/01/24 ... onroerend/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet omdat de titel u aanstaat omdat hij het best bij uw item aansluit, dat je mag op verder borduren. Hoe wil je naderhand beide discuties uit elkaar houden. Begin daarom steeds een eigen post.

Franciscus

#8 , 19 mar 2012 21:54

En hoe moeten de personen die antwoorden nu weten tegen wie ze bezig zijn.
Men tracht hier een juridisch antwoord te formuleren gebaseerd op enerzijds de juridische en praktische kennis van een aantal leden en langs de andere kant dikwijls de ervaringsinfo van een aantal andere.
dus stel je vraag gewoon bij nieuw onderwerp. Voor iedereen veel handiger.

Terug naar “Kopen”