huis opnieuw te koop aanbieden zonder verbreking compromis?

eva75
Topic Starter

huis opnieuw te koop aanbieden zonder verbreking compromis?

#1 , 13 mar 2012 15:33

Wij hebben ons huis verkocht en de kopers hebben besloten om te scheiden, ze zouden de compromis verbreken, onze notaris werd door hun notaris op de hoogte gebracht.Nu is het probleem dat ze altijd in ruzie vallen en de verbreking maar niet to stand komt, de compromis is nog niet overschreden MAAR wij willen met dit weer uiteraard onze woning zo snel mogelijk weer te koop aanbieden.Dus mijn vraag mag dat? Eventueel met een opschortende voorwaarde?
Kunnen wij hierdoor de schadevergoeding verliezen als we dat doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 mar 2012 16:48

u zal dienen te wachten tot het vervallen van de compromis datum of bericht van de notaris van de tegenpartij.

dieke

#3 , 14 mar 2012 08:30

Inderdaad. Zorg dat je zo snel mogelijk op papier hebt van de notaris, dat kopers de overeenkomst wensen te verbreken. Alvorens je zo'n officieel bewijs daarvan hebt, kan je best de woning niet opnieuw te koop stellen.

Mijn werkwijze zou zijn: bewijs vragen van hun notaris dat kopers willen afzien van aankoop. Op basis van dat bewijs een aangetekende ingebrekestelling sturen aan kopers waarin je hen de keuze geeft: ofwel alsnog aankopen, ofwel verbreken maar met schadevergoeding. Geef hen een termijn in dat schrijven waarbinnen ze je moeten laten weten wat het zal worden. Datum compromis is nog niet overschreden, maar dat wil niet zeggen dat je tot op die dag met je duimen moet zitten draaien. Zodra er duidelijkheid is, op papier, dat er een haar in de boter zit, mag je je rechten doen gelden. Als hier ooit discussie zou komen over die termijn en het feit dat datum compromis nog niet is overschreden, zal je volgens mij snel het recht aan je kant krijgen door te wijzen op de nadelige gevolgen voor jullie van het niet te kunnen opnieuw te koop aanbieden zolang overeenkomst niet is verbroken.

Reclame

Terug naar “Kopen”