Bod gedaan, aanvaard maar de documenten kloppen niet

tnt007
Topic Starter

Bod gedaan, aanvaard maar de documenten kloppen niet

#1 , 28 feb 2012 14:51

Heb een nieuwbouw appartement bezocht en heb na rondleiding een bod gedaan en is uiteindelijk aanvaard :D .
Aangezien het via een erfpacht procedure gaat was een compromis opgemaakt dr notaris noodzakelijk. We hebben dit ontvangen en merkten dat epc en keuring electriteit en huisreglement niet aanwezig waren. Deze werden opgevraagd. Nu stel ik vast dat de waarden van het epc 427 bedraagt i.p.v. 150. :?

Ik vind dit wel belangrijk, ook al besef ik dat er veel gesjoemel en onkunde op de markt is.
De verkoper (immo) zorgt wel voor 1 beneden de 150 (kan dit zomaar). In c verandert er niets aan dat gebouw!!!! :oops:

ook het opgegeven oppervlakte klopt blijkbaar niet 65 m² blijkt 55m² zijn. De verkoper maakt zich ervan af dat het verschil dr de binnenmuren komt (verkoospraatje). Wat kan ik doen? Er is in C nog niks getekend en voel me wel bedrogen. Daarnaast zijn de algemene kosten wel hoger dan vermeld op papier:twisted:
Graag een spoedige reactie. De verkoper zegt dat er een geldig bod is en moet gerespecteerd te worden.
en wil zo snel mogelijk tot ondertekening gaan. :cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2012 14:57

Op welke manier heeft U het bod gedaan? Bewijsbaar?
De oppervlakte (65m²) en EPC (150), hoe komt U aan deze waarden? Bewijsbaar?

tnt007
Topic Starter

#3 , 28 feb 2012 21:25

eerst telefonisch en dan per mail bod bevestigd

EPC was er toen niet maar verzekerde dat dit bij een nieuwbouw altijd lager dan 150 is (staat ook vermeld op epc-schaal (0-175) => waarde nieuwbouw, attest is pas aangevraagd na bod.

De opp staat eveneens op het epc, in het immozoekertje en papieren staat duidelijk 65m², maar zijn geen plannen met afmetingen beschikbaar. Men verschuilt zich onder het mom dat appartementen verkoopt en gn m².

alle reactie welkom

Reclame

patjebrussel

#4 , 28 feb 2012 21:32

Bij een nieuwbouw is het EPB van belang met automatisch bijhorend EPC, er moet dus geen gemaakt worden.
http://www.energiesparen.be/epcparticul ... ingsgebied" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.energiesparen.be/node/1017" onclick="window.open(this.href);return false; en typ 'nieuwbouw' in, dan krijgt u voldoende uitleg.

En de oppervlakten voor een EPC worden gerekend met de buitenmuren erbij, helft van de muren bij aangrenzende verwarmde ruimten, etc....

427 kWh/m² heb ik maar erg weinig gehad voor een appartement, zeker niet bij nieuwbouw, is bijna onmogelijk.

tnt007
Topic Starter

#5 , 29 feb 2012 14:16

kijk als ik een bod doe en dit word aanvaard dan is er toch maar een intentie om tot een compromis te komen. Stel dat de compromis zeer nadelig voor mij is, dan ben ik toch nog wel de kom deze niet te aanvaarden, suggesties aan te brengen en als we er niet uitkomen, het recht om niet te tekenen. Het is toch niet dat er een bod is dat ik eerder wat moet tekenen. Je hebt meestal toch nog geen volledig uitgewerkt compromis alvorens je een bod doet. Of ben ik een naieveling. Wat is dan de algemene procedure.

alvast bedankt voor de reactie

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 feb 2012 16:15

Eens je een bod hebt uitgebracht is de aankoop eigenlijk rond. aan de verkoper om te bewijzen dat er een bod is. Bij een mondelings bod is dat al moeilijker tenzij het gesprek heeft opgenomen, maar eens een compromis ondertekend hang je vast aan je bod en kan je er alleen nog onderuit door offwel een opschortende voorwaarde in de compromis, of mits het betalen van een schadevergoeding.

tnt007
Topic Starter

#7 , 01 mar 2012 17:12

Eens je een bod hebt uitgebracht is de aankoop eigenlijk rond. aan de verkoper om te bewijzen dat er een bod is. Bij een mondelings bod is dat al moeilijker tenzij het gesprek heeft opgenomen, maar eens een compromis ondertekend hang je vast aan je bod en kan je er alleen nog onderuit door offwel een opschortende voorwaarde in de compromis, of mits het betalen van een schadevergoeding.
Er is wel geen compromis getekend, er is er wel 1 opgestuurd naar ons, om onze bemerkingen te maken, maar dan zagen we dat het pand waar we een bod hebben opgedaan niet strookte met de eerder vermelde info => staat op papier.
Het is nog moeilijker om te onderhandelen want dit gaat over de basisakte van het appartement waar we niks aan kunnen veranderen, dus dat is te nemen of te laten, in ons geval zouden we het nu willen laten voor wat het is.
Dus als een verkoper een pand laat zien en zegt dat het aanhorend bos bij het perceel hoort, je doet in die gedachte een bod, dit zomaar moet accepteren als er achteraf de grond van iemand anders is. Persoonlijk vindt ik dat een rare redenering. Graag nog wat reacties want ik voel me op dit moment vrij stom
:oops:

Terug naar “Kopen”