keuringattesten bij akte

PASCAL.032
Topic Starter

keuringattesten bij akte

#1 , 10 nov 2011 23:18

Ik heb een appartementsgebouw gekocht. bij de akte heb ik van de verkoper keuringattesten van de elektriciteit ontvangen.
Op deze keuringen staat vermeld -voldoet niet aan de voorschriften van het AREI-

Weet er iemand raad hoeveel tijd krijg ik om alles te herstellen?
wat zijn de consequences als ik het niet binnen de gewenste termijn in orde breng?

bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Albert100

#2 , 11 nov 2011 10:56

Ik denk dat u 18 maanden de tijd heeft te rekenen vanaf datum verlijden akte om alles in orde te brengen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2011 11:28

Maar ik denk ook dat er geen sankties zijn voorzien. Je zal hoop en al een schrijven van de firma krijgen die de keuring heeft uitgevoerd, om te vragen wanneer ze opnieuw mogen komen keuren.

Reclame

Franciscus

#4 , 15 nov 2011 18:10

Verzekering??? zware voortdurende fout???

Jan S

#5 , 15 nov 2011 18:27

Er wordt hier weer veel 'gedacht'... :twisted:
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Franciscus

#6 , 15 nov 2011 18:37

http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... 1228669361" onclick="window.open(this.href);return false;
en verder:
U heeft een huis gekocht met negatief elektriciteitsattest. Wat moet u doen als koper?

De koper van een huis met een negatief attest moet de installatie (laten) controleren en aanpassen conform de AREI-regelgeving. Binnen de 18 maand volgend op de verkoopsakte dient de koper een herkeuring te laten uitvoeren door een erkend controleorganisme. Als men deze verplichting niet nakomt, zal het afgekeuringsdossier worden overgemaakt aan de federale overheid en riskeert de koper een geldboete. Zonder keuringsattest komt de verzekering ook niet meer tussen bij brand of ongevallen die te wijten zijn aan een gebrekkige installatie.

Als u dus later zelf het huis zou willen verkopen .....

PASCAL.032
Topic Starter

#7 , 27 mei 2013 13:29

Een hercontrole moet via hetzelfde erkend controleorganisme ??

Xastheron

#8 , 28 mei 2013 10:06

Neen, niet hetzelfde, maar als je een ander keuringsagentschap vraagt, dan vinden ze soms wel wat andere gebreken die de originele keurder over het hoofd gezien heeft of genegeerd heeft.

Terug naar “Kopen”