btw foutje van de makelaar? wat te doen?

Boyki007
Topic Starter

btw foutje van de makelaar? wat te doen?

#1 , 28 sep 2011 15:14

In juni van dit jaar hebben wij een sleutel op de deur gekocht via een projectontwikkelaar.
De grond en het huis werden via 2 vennootschappen verkocht zodat we nog gewoon 10% registratie rechten hadden op de grond.
Voor de constructie heeft de verkoper (immomakelaar) ons een blad en een e-mail toegezonden met de totaalprijzen inclusief btw en notariskosten.
In dit overzicht door de makelaar verzonden op 27/5/2011 stond ook dat de kopers nog recht hadden op de btw vermindering op de eerste schijf van € 50000.
Wanneer we vandaag de facturen beginnen ontvangen merken we op dat de projectontwikkelaar/bouwfirma ons de volle pot van btw factureerd wat ons een nadeel oplevert van € 7500.
Dit omdat die regel natuurlijk al sinds 31/12/2010 ten einde is.
Wanneer ik de makelaar met zijn fout confronteer, meldt hij me dat ik dat als particuliere koper had moeten weten en dat hij hierin geen schuld treft.
Tevens stuurt deze zijn potentiele kopers nog steeds datzelfde documentje waarop een opsplitsing in btw is gemaakt. Ondanks de regel sinds 31/12/2010 niet meer van toepassing is.

Persoonlijk vind ik dat nogal kort door de bocht gegaan en vind ik dat de makelaar zich hier nogal makkelijk vanaf maakt.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”