aankoop appartement gemeenschappelijke delen

joeri13
Topic Starter
Berichten: 4

aankoop appartement gemeenschappelijke delen

#1 , 13 jul 2011 15:44

Ik ben van plan misschien een gelijkvloers appartement te kopen in een woning dat nu onderverdeelt is geworden naar 2 appartementen.

echter heb ik een vraag over wat als gemeenschappelijke delen wordt beschouwd, het dak, de oprijlaan enz lijken me logisch.
echter vallen de ramen in een gebouw hier ook onder ?

De ramen / houtwerk van het appartement waar ik interesse in heb zijn allemaal goed in orde net zoals het houtwerk hiervan.
Maar het appartement erboven bevat gebarsten ramen met hierdoor rot houtwerk kan ik indien ik het onderste appartement zou aanschaffen mede aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de kosten aangezien de gevels eveneens als gemeenschappelijk worden gezien neem ik aan .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sleper
Berichten: 391

#2 , 13 jul 2011 16:29

Ramen zijn mijn inziens geen gemeenschappelijk onderdeel dus u hoeft niet bij te leggen als de buur zijn ramen herstelt of vervangt

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 jul 2011 16:29

Ramen en ruiten in de privatieve delen vallen niet onder de gemeenschap. Er kan wel de verplichting bestaan in de basisakte dat ze maar vervangen mogen worden door éénzelfde type raam en kleur in het hele gebouw.
De gevels zelf zijn dan weer gemeenschappelijk, met uitzondering evenwel van de vloerbedekking van de eventuele terassen. (De waterdichting van deze is dan weer wel gemeenschappelijk)
Lees hiervoor zeer aandachtig de basisakte. Er zijn uitzonderingen mogelijk.

Reclame

Terug naar “Kopen”