Aankoop woning, Groot lek

Glenneke
Topic Starter
Berichten: 1

Aankoop woning, Groot lek

#1 , 05 jul 2011 15:05

Ik en mijn vriendin hebben een huisje gekocht.
De vorige eigenaar mocht nog twee maanden blijven wonen met een bezettings vergoeding. Maar omdat de notaris in vakantie is hebben wij de officieel akte nog niet ontvangen en weigerd hij het tweede deel van de bezettingsvergoeding te betalen.

Tweede probleem:
Op het moment van ondertekening stond ook in de akte of er (verbrogen) gebreken waren en dat ze dit moesten melden.
Ze hebben toen verklaard dat er geen gebrek was of gekende problemen waren.
Achteraf bleek dat er een lek was, en dat de kelder bij de buren regelmatig onderwater liep. De buren hebben dit meermaals aan de vorige eigenaar gemeld.
Maar heeft dit altijd genegeerd. Nu schuift hij het door naar ons. Hij heeft ons dit NIET zelf gemeld. maar gewoon de buren door verwezen.

Als wij hem erover aansprekenWe mogen we niet naar het lek komen zien, want er is volgens de verkoper geen lek.

Gebeld met mijn verzekering. Zij weigeren te kosten te betalen aan de buren aangezien het een probleem is dat vastgesteld werd voor de verkoop en dat dit NIET gemeld is in de akte.

Help wat moet ik doen/ kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38738

#2 , 06 jul 2011 15:16

Sart met eens contact op te nemen met uw notaris....

Reclame

Terug naar “Kopen”