aankoopbelofte verbreken

ClaudeV
Topic Starter

aankoopbelofte verbreken

#1 , 17 mar 2011 23:56

Een aankoopbelofte voor een woning werd ondertekend door de verkoper en mezelf (koper), maar niet door mijn echtgenote (er is nog geen compromis opgemaakt). We zijn niet gehuwd met scheiding van goederen.
Mijn echtgenote gaat niet akkoord met de aankoop. Kan deze aankoopbelofte worden verbroken. Zo ja, onder welke voorwaarden? (zij wil ook geen stappen zetten naar de bank!).
Dank voor een antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 mar 2011 07:49

Aankoopbelofte tekenen is gelijk aan kopen.
De verkoper kan van u een schadevergoeding eisen van 10%.

bartvdv

#3 , 18 mar 2011 09:35

Maar ze zijn getrouwd met gemeenschap van goederen. Moeten beide dan niet tekenen (zoals dat het geval is bij de aankoop van een huis op een openbare verkoop)?

Reclame

Turaki

#4 , 18 mar 2011 09:53

De verkoper heeft geen weet (toch niet officieel) van de huwelijkstoestand van de koper, en voor hem is de koop dus gesloten, die nu dient ontbonden te worden door de verkoper.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mar 2011 11:26

En zijn er geen opschortende voorwaarden opgenomen?

taxidriver

#6 , 05 apr 2011 19:22

Aankoopbelofte tekenen is gelijk aan kopen.
De verkoper kan van u een schadevergoeding eisen van 10%.
Wat gebeurt er met die 10% indien koper en verkoper het niet eens geraken in verband met het compromis?

Turaki

#7 , 05 apr 2011 19:29

Indien er geen akkoord kan bereikt worden, lijkt mij dat beide partijen evenveel schuld hebben aan het niet doorgaan van de verkoop. Eenschadevergoeding zal dan ook niet verschuldigd zijn.

wanton

#8 , 05 apr 2011 19:53

Indien in een stelsel van gemeenschap één der partners niet getekend heeft , is er nog geen contract. Volgens de wet moeten beide echtgenoten-kopers akkoord gaan.
Steller zegt dat er nog geen compromis is getekend??!!
Zelfs een zgn. compromis kan tegenwoordig verbroken worden mits neerlegging bij de Registratie. Kosten : zo'n 25 €.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Kopen”