sterfgeval NET voor akte ?

sajo
Topic Starter

sterfgeval NET voor akte ?

#1 , 24 mar 2011 09:12

Hallo,

Wij hebben een aankoop-verkoopbelofte getekend, waarvan de akte eind v/d maand zou moeten verlijden;

de verkopers is een oudere man met z'n drie kinderen (kinderen hebben telkens 1/6 eigendom, geërfd van de moeder)

een week voor de akte, hebben we vernomen dat de vader zonet overleden is.
oprechte deelneming,
maar wat gebeurt er nu met de verkoop?
Kan deze gewoon doorgaan? of moet de erfenis eerst geregeld worden, en hoelang kan dit dan duren?

alvast bedankt;
J.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 24 mar 2011 11:56

De kinderen erven het deel van vader eigenlijk op het ogenblik van diens overlijden, zij zijn dus nu elk voor 1/3 eigenaar. De compromis blijft bindend. Men kan om menselijke redenen wat uitstel geven , maar de akte dient te volgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

maartenve

#3 , 25 mar 2011 15:21

als het compromis bij de notaris is opgesteld is er trouwens een gratis verzekering voorzien voor dit soort gevallen

Reclame

bosprocureur

#4 , 25 mar 2011 17:12

als het compromis bij de notaris is opgesteld is er trouwens een gratis verzekering voorzien voor dit soort gevallen
Inderdaad, maar voor zover ik weet enkel indien het overlijden veroorzaakt wordt door een accidenteel ongelukkig ongeval.....

Trouwens, er zijn ook makelaars van een of andere vereniging die dezelfde verzekering aanbieden...

Aafke64

#5 , 26 mar 2011 08:12

die verzekering geldt trouwens enkel voor de kopers ...

Terug naar “Kopen”