Procedure huurster buiten krijgen na zes mnd opzeg

lessum
Topic Starter
Berichten: 4

Procedure huurster buiten krijgen na zes mnd opzeg

#1 , 03 mar 2011 08:45

Hallo,

25 Oktober 2010 was de akte van mijn nieuw apptje verleden. Mijn huurster heeft dus 6 mndn de tijd een andere woonst te zoeken. Zij heeft dus een opzeg van 6 mndn gekregen zoals wettelijk in de huurovereenkomst beschreven staat.

Probleem is dat zij nu begin maart nog steeds geen nieuwe woonst gevonden heeft. Zij heeft dus nog maar twee maanden om iets nieuws te vinden.

Nu mijn VRAAG: Wat is de makkelijkst te volgen procedure om uw huurster buiten te zetten na haar legale
opzegtermijn van 6 mndn?? Ik veronderstel dat er een paar procedures zijn, dus graag
had ik eerst de meest menselijke oplossing gehad, dus van menselijk naar minder
menselijk (deurwaarders enzo zou ik toch liefts vermijden)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 mar 2011 09:39

- Eerst overleg met de huurster zelf een maand voor het verlopen van de 6 maanden. (ergens einde maart plannen)

- een verslag van dit overleg middels een AS. Bij gebrek aan succes middels het schrijven haar verwittigen dat als blijkt dat zij op 01 mei het pand nog steeds niet heeft verlaten en het aldus wederrechtelijk bezet u verplicht zal zijn een gerechtelijke procedure voor het vredegerecht aan te spannen om uw eigen belangen te vrijwaren.

- Indien de huurster twee weken voor het verlopen van de termijn nog steeds in het pand is een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger W indien met oa het verzoek het recht de bezetter middels een gerechtsdeurwaarder te mogen uitzetten met een termijn van 14 dagen na betekening vonnis. (dat verzoekschrift en bewijs van woonst kost u een kleien €40) Dit geding wordt automatisch voorafgegaan door een verzoeningspoging. bereikt u op die poging een akkoord dan wordt dit met kracht van vonnis op papier gezet.

- huurster laten uitzetten door deurwaarder.

Vriendelijkheid dient van twee kanten te komen. Als er door de huurster niet structureel wordt meegewerkt heeft u geen andere keuze dan het vredegerecht in te schakelen. Het is immers enkel middels een vonnis dat u de bezetter dan zal kunnen ontzetten uit uw eigendom.

lessum
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 mar 2011 10:23

@Moderator

Bedankt voor de zeer snelle reactie!

mvg Lessum

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 03 mar 2011 12:13

[tenzij berichten op deze wijze zijn aangekondigd zijn ze van Vandebos, de gebruiker en hebben ze niets te maken met de taak van moderator:Vandebos]

:mrgreen:

Verder graag gedaan.

Terug naar “Kopen”