Huis openbaar verkocht. Wat met sleutels?

Günther
Topic Starter

Huis openbaar verkocht. Wat met sleutels?

#1 , 18 jan 2011 13:41

Beste iedereen,

Ik heb mijn huis moeten verkopen via een gedwongen openbare verkoop. Een derde kocht het huis. Nu heb ik van de notaris niets meer vernomen tot ik door het notariaat werd opgebeld dat woensdag de koopsom wordt betaald en dat ik de sleutels moet komen brengen.

Moet ik de sleutels nu al afgeven. Is er geen notariële akte bij een gedwongen verkoop? Het notariaat zegt mij zelfs dat ik de meterstanden van elektriciteit ed aan hen moet melden en dat ik na het overhandigen van de sleutels pas de ingevulde documenten krijg van de koper met zijn handtekening.

Ik vind het vreemd!!!

Kan iemand mij wat duidelijkheid geven??

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 18 jan 2011 13:48

Bij een openbare verkoop is de gebruikelijke termijn waarbinnen de koper de koopsom (+ kosten) dient te voldoen 1 maand. Vanaf de betaling is hij eigenaar en dient u de sleutels over te dragen aan de nieuwe eigenaar.

Günther
Topic Starter

#3 , 18 jan 2011 13:55

Ok, maar ik kan mijn sleutels toch niet afgeven als ik geen handtekening heb van de koper betreffende Pidpa en elektriciteit/ gas overname???

Reclame

Lightning

#4 , 18 jan 2011 14:02

Het notariaat zegt mij zelfs dat ik de meterstanden van elektriciteit ed aan hen moet melden en dat ik na het overhandigen van de sleutels pas de ingevulde documenten krijg van de koper met zijn handtekening.
Als u de meterstanden doorgeeft maken ze die documenten klaar, zodat de koper ze kan tekenen bij de eigendomsoverdracht?

Günther
Topic Starter

#5 , 18 jan 2011 14:04

Ik zou eerst de sleutels moeten komen geven voor de middag en 's avonds zou de koper komen betalen???

Alvast bedankt Lightning!!

Terug naar “Kopen”