discussie over verkavelingsvergunning.

Mr. T
Topic Starter
Berichten: 6

discussie over verkavelingsvergunning.

#1 , 14 dec 2010 10:13

Ik ben hier terug met een nieuwe vraag.

In de verkavelingsvergunning staat onder de noemer "voorwaarden":

"De overwelvingen van de baangracht mogen maxium 5m breedte zijn"

Bij de "lasten voor de verkavelaar/verkoper" staat:

"slechts over te gaan tot verkoop van de loten na het bekomen van een attest, opgemaakt door de gemeente, waarin bevestigd wordt dat aan alle vermelde voorwaarden en vooraf uit te voeren lasten voldaan is.”.


Is de aanlag van dat brugje dan voor ons (koper) of voor de verkavelaar?

Ik hoor bij verschillende instanties (notarissen, stedenbouw, landmeter,...) telkens andere meningen. Het gaat mij niet om de kost, deze valt voor zoiets best mee, maar om het princiepe. In mijn ogen is dit voor rekening van de verkavelaar. Klopt mijn mening hierover of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
slivo
Berichten: 21

#2 , 21 dec 2010 08:51

Het maken van de overwelving valt volgens mij ten laste van de koper. De voorwaarde voor het maken van een overwelving is dat deze niet breder mag zijn dan 5 m, als er geen overwelving is zal ze dus ook niet breder zijn dan 5 m, en is aan de voorwaarde voldaan. Er staat immers niet beschreven dat er een overwelving MOET zijn.

mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 dec 2010 10:47

Volgens mij is dit een last voor de verkoper/verkavelaar, want zonder overwelving is er geen toegang tot de verkaveling.

Reclame

Terug naar “Kopen”