Ja snap ik, doen wij ook, maar miskijk je er niet op want de verhuur heeft betere tijden gekend en regels worden strenger en problemen met huurders verminderen er ook niet op. Onlangs is er nog een extra verplichting bijgekomen, compleet belachelijk maar goedgekeurd in de Belgische wetgeving (verplicht brandblusser en rookmelder en jaarlijkse controle hierop)
Vooraleer ik hier verkeerd begrepen wordt =>
deze verplichting is enkel voor verhuur dus bvb concreet geval, vier appartementen, slechts 1 wordt verhuurd (verplicht bovenstaande kosten te maken), de overige appartementen hebben deze verplichting niet. Logisch waarschijnlijk want enkel in het huurappartement kan brand uitbreken of zo? :p
Vergeet niet dat een appartement aan zee extra kosten meebrengt (lening buiten beschouwing gelaten)
Enkele voorbeelden: belastingen op tweede verblijf, toerismetaks of zoiets, jaarlijkse afrekening voor water, electriciteit voor de gemeenschappelijke delen, syndicus kosten, ...
Afhankelijk van de leeftijd van het gebouw en appartement komen er vernieuwingkosten en zowieso onderhoudskosten bij
Ik bedoelde wel degelijk binnenland Belgie

Wat ik wil aantonen is dat je quasi verplicht bent om een agentschap in te schakelen als je wil verhuren, tenzij je zelf reclame gaat maken in lokale krantjes of via flyers en op die manier verhuren? Als je die weg wil volgen, hou er dan rekening mee dat je volledig zelf de controle zal moeten doen en vooral goed verzekerd moet zijn (in andere geval ligt die verantwoordelijkheid meer bij het agentschap (niet volledig want op vlak van inventaris nakijken en dergelijke is het niet meer zoals een tiental jaar geleden))
Wat je daar aanhaalt van iets kopen en geen eigenaar zijn, ik weet niet waar je dat haalt, maar hou er wel rekening mee dat je met verschillende eigenaars iets bezit en je dus steeds rekening zal moeten houden met de anderen.
Heb je al een idee over mogelijke kustplaats, ligging, locatie(zeedijk, binnenland, doorlopend), aantal slaapkamers, verdieping)
Nieuwbouw of bestaand enz