Ik heb recentelijk het hoogste bod gehaald op een openbare verkoop aangaande 2 loten.
Lot1: huis 29are 175.000
Lot2 weiland 43are met mogelijkheid tot bouwen woning 51.000
Nu, waarom zijn deze zo goedkoop? De trein antwerpen-brussel loopt langs het huis en hoogspanning rechter over het huis.
Voor het huis waren zeer weinig geïnteresseerden, daar het huis volledig prefab is en het dak lek en niet sterk genoeg om leien te ondersteunen. (momenteel enkel roofing)
Voor ons was dus duidelijk de oppervlakte van belang, omdat we opnieuw zouden bouwen.
Het 2de lot liep tot ongeveer 20.000 gestaag op dankzij paardenliefhebbers. De resterende 31.000 werd gehaald door een persoon die achteraf een van de verkopers bleek te zijn.
Alles liep goed, niets werd weerhouden en na 14dagen zouden we weten of de loten definitief hadden.
Er is uiteindelijk een hoger bod binnengekomen op het huis met een minimumverhoging van 6.200 via een gerechtsdeurwaarder, door -inderdaad- de verkopers ...
Daar word je alleszins absoluut niet blij van, zeker omdat je weet dat dit geen oprecht bod is.
Dit is echter niet alles, een navraag bij de gemeente deed blijken dat op het weiland absoluut niets gebouwd mag worden en dat we dus met een veel te dure landbouwgrond opgescheept zaten.
Nu is het zo, dat in de gedrukte versie van de notaris WEL staat dat er een woning gebouwd mag worden. (Bijlage)
publicatie: http://flic.kr/p/8Yfqy6" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zou ik allerliefst gewoon mijn bod willen intrekken, aangezien de verkopers met ons aan het sollen zijn.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of alvast goede raad inzake hoe ik dit best aanpak?