authentieke akte wijzigen

Ruud128
Topic Starter

authentieke akte wijzigen

#1 , 01 nov 2010 20:41

Ik heb samen met mijn vriendin een bel-étage woning gekocht van verre familie van mij. Een verkoop die overhaast moeten gaan is omdat er nog andere kapers op de kust waren zogezegt. De authentieke akte is getekend half september en hierin staat dat dat de mensen van wie wij het hebben gekocht er tot 1 januarie 2011 gratis mogen blijven inwonen en tot en met 1mei tegen 600 euro huur.

uiteindelijk vind ik dat wij van ons hebben laten profiteren en betalen als jonge mensen wel al een redelijk zware lening af waar we tot dan nix aan hebben.

Nu mijn vraag kan ik hieraan via een bepaalde procedure op de een of andere manier iets aan veranderen. Uiteindelijk zijn wij nu na de betaling tog de eigenaar van het pand dus moet dit toch mogelijk zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 nov 2010 21:34

1. Om een authentieke akte te wijzigen moet er een nieuwe authentieke akte worden opgesteld.
2. Aangezien het een korte termijnverhuur betreft is die niet opzegbaar.
3. Aangezien de tijdelijke bezetting van de woning deel uitmaakt van de verkoopsvoorwaarden kunt u die niet met terugwerkende kracht wijzigen (net zoals u ook geen deel van de betaalde koopprijs kunt terugvragen).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Kopen”