Opschortende voorwaarden

Soetkin28
Topic Starter

Opschortende voorwaarden

#1 , 27 okt 2010 18:05

Ik heb een bod gedaan op een appartement dat aanvaardt werd, maar nu krijg ik de volgende email van de makelaar:
"Zoals gezegd gaat de eigenares akkoord met uw voorstel. Voorwaarde is wel dat er geen opschortende voorwaarde voor het bekomen van een krediet voorzien wordt in de verkoopovereenkomst."

Ik snap niet helemaal wat dat inhoudt. Morgen ga ik naar de bank ivm de lening, die in mijn budget is en dus geen probleem zou mogen geven, maar ik weet niet exact wat de makelaar wilt zeggen met zijn e-mail. Een kredietaanvraag neemt toch altijd wel een tijdje in beslag.
Enig advies??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 27 okt 2010 18:11

Dat de verkoper geen clausule wil waarmee u onder de koop uit kunt mocht u geen lening krijgen van de bank.

j.demoor

#3 , 29 okt 2010 09:31

"89.Het aanbod is een door één der partijen voorgesteld ontwerp-contract. Aanvaarding door de andere zou volstaan om het in een contract om te zetten...95...De aanbieder is tot verkopen...VERPLICHT,zodra de tegenpartij de optie licht..“(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,53,56).

Ik ga ervan uit dat de makelaar geen volmacht had om te VERKOPEN en evenmin om ‘aanbieder’ te zijn , tenzij het aanbod zoals gepubliceerd de goedkeuring wegdroeg van de eigenaar. Onderzoek dit laatste.

Bij ontbreken van die goedkeuring kan de eigenaar na uw bod nog eisen ‘dat er geen opschortende voorwaarde voor het bekomen van een krediet voorzien wordt in de verkoopovereenkomst‘.De makelaar ging dan wel zijn lastgeving te buiten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”